SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, May 30, 2016

Allah Yang Maha Baik

Assalammualaikum readers, 

Saya rasa mengantuk. Tapi saya rasa perlu tulis entri ni malam ni juga. 

Malam ni, sekali lagi Allah menunjukkan kebaikanNya pada saya. Sesungguhnya Allah saja merancang agar saya menerima kebaikanNya. Saya tak tahu macam mana harus saya gambarkan perasaan saya kala ini. Saya bukan seorang yang warak tapi saya harus syukur padaNya malahan wajib. Saya rasa Allah sentiasa dekat dengan saya. 

Malam ni adalah malam perbincangan antara saya dan designer rumah saya. Quotation yang saya terima agak jauh beza jumlahnya dengan peruntukan yang saya ada. Setelah membuat keputusan untuk postpone buat kitchen cabinet, jumlahnya tetap tidak memadai dengan peruntukan yang saya ada. Hati saya resah walaupun tidak saya zahirkan. Tapi saya akan cuba memenuhi keperluan ini. Designer membuat tawaran kepada saya untuk membuat pelaburan dalam projek yang sedang dilakukannya. Setelah mendapat penerangan lanjut, keuntungan yang saya akan dapat mampu memenuhi keperluan perbelanjaan ubahsuai rumah saya hanya kurang beberapa ratus sahaja. Alhamdulillah, Allah datangkan rezeki saya tanpa disangka-sangka. 

Setelah itu, designer turut memaklumkan kepada saya bahawa design yang dia buat untuk rumah saya itu dianggapnya sebagai hadiah. Bermakna, saya tidak perlu membayar satu senpun untuk design rumah saya. Saya tanya dia, sebenarnya berapa harga design rumah saya tu? Jawabnya "Beribu-ribu, kak," Saya terdiam sejenak, mengucap syukur dalam hati dan melafazkan ucapan terima kasih padanya. 

Ya Allah, terlalu banyak kebaikanMu padaku dalam masa tak sampaipun setengah jam ianya datang. 

Terima kasih, Allah, terima kasih. Janganlah Engkau jadikan aku orang yang leka dengan nikmatMu. Sentiasalah Engkau dekat padaku Tuhan, menjaga dan memeliharaku dalam kasih sayangMu Yang Maha Indah. 

No comments: