SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, October 24, 2018

Rahsia Yang Dirungkai

Minggu lepas, saya menyambut hari kelahiran saya buat ke sekian kalinya. Seperti tahun-tahun sudah, ramai yang mengirimkan ucap selamat buat saya melalui Facebook, Twitter dan Whatsapp. Tak kurang jugak yang menghubungi saya menerusi panggilan telefon. Dua tiga hari sebelum hari ulang tahun kelahiran tu, ada seseorang yang suka komen status saya. Bagi saya, itu perkara biasa. Mungkin update saya tu membuatkan dia tertarik untuk komen. Namun alangkah terperanjatnya saya apabila saya menerima personal whatsapp daripada di hari lahir saya berbunyi: 'Happy birthday yang! hari ini tak boleh marah tau. Nanti tak romantic. Senyum-senyum selalu' 'Jangan marah tau, I gurau saja. Tapi I memang tertarik pada you. You cakap betul. I dah kahwin sebab tu I control diri saya' 'Sebenarnya I takut PM you selepas baca posting you semalam. I bukan jenis lelaki yang you maksudkan tu!!!' Ya Allah, biar benar tertarik kat saya? OK, kita buat tak faham jelah. Putus saya. Kalau buat tak faham lagi selamat. Kalau dia tahu kita faham, nanti melalut macam yang sorang tu. Just say thank you je la. Saya tak sangka dengan perwatakan dia yang serius dan macam garang tu boleh tertarik dengan saya? Nak kata kami rapat, tak pun. Hari yang saya nak ke Sabah pulak: 'hi! Dah lambat to wish you a safe journey. Hope you have a good trip' 'Tak Nampak you post di airport. Sebab tu I PM' 'Di Facebook' OK, think positif! Orang baik dengan kita. So, say thank you la. Perasaan orang tu milik dia dan milik Allah. Apa yang Allah nak bagi dia rasa, maka dia rasa. Siapa saya mahu menghalangnya? Asalkan ianya terkawal itu sudah baik. Saya hargai setiap perhatian dan kasih sayang yang diberikan kepada saya. Tapi biarlah ianya berbatas jika ia milik orang. Tapi saya taklah berapa yakin dia serius dengan kata-kata dia tu. Entah-entah saja nak menguji saya. Nak tahu saya ni perempuan yang macam mana. Sorrylah, selagi tak betul-betul slow talk dengan saya, so bagi saya tak ada apalah tu. Tapi kalau dah suami orang, tak payahlah datang slow talk dengan saya. Bila saya check balik whatsapp, rupanya dia ni selalu hantar whatsapp ucap selamat hari raya dan sebagainya kat saya.

No comments: