SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Sunday, October 7, 2018

Kelembutan Saya Bukan Untuk Semua

Sorang lagi kawan cerita kat saya petang tadi, ada suami orang kata, saya ni garang sangat, cengih. Lantak dialah nak fikir saya apa. Apa hal saya nak lembut dan manja-manja dengan suami orang? Cari masalah namanya tu. Hanya orang yang rapat dengan saya je tahu macam mana saya sebenarnya. Kelembutan dan kemanjaan saya tu bukan untuk semua orang. Hanya orang tertentu je yang dapat merasakannya. Hanya orang tertentu je yang Allah izinkan untuk merasai kemanjaan dan saat romantis bersama saya. Orang tak tahu sikap saya sebenar yang suka merajuk, sukakan perhatian, suka manja-manja, suka nangis, cepat terguris. Perlu ke saya tunjuk semua tu kat orang? Perlu ke bagi semua orang rasa semua tu? Tak perlu! Kalau dia orang yang bijak pasti dia dapat membaca personaliti saya sebenarnya. Bak kata Abang Zikri, saya suka buat-buat garang untuk melindungi siapa saya sebenarnya.

No comments: