SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, October 15, 2018

Comforter Kegemaran Saya

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Hai, apa khabar Monday korang hari ni? Is it OK? Ke blues? Hahahaha... Alhamdulillah, saya OK, OK je. Minggu ni, mood rajin sampai. Mana taknya, kalau dah vacuum walaupun Aurora yang buat, mop, basuh sinki, basuh dua bilik air dalam satu malam. Tak ke pelik namanya tu? Bosan sebenarnya +rajin nak mengemas. Kalau tak tunggu sianglah, petanglah, pagilah. Hahahah... Nak buat pun paksa diri. Si Chiko pun pelik agaknya. Lepas basuh baju, terasa nak basuh anak telekung warna putih, so rendam dengan tuala putih buat kawan. Then, rasa nak tukar cadar. Saya ni suka tidur atas comforter. Sebab rasa best. Tambah tidur atas tilam spring Vono lapan inci. Lembut dan tebal. Rasa macam tidur atas apa entah. Sebab tu saya beli selimut bulu-bulu untuk pakai dalam bilik berhawa dingin. Hahahah... Sayang nak selimut dengan comforter nanti habislah alas lembut saya. Sebenarnya saya tak banyak comforter. Maklumlah, saya ni kalau pakai satu barang, nak yang tu je. Tak nak yang lain. Sayang nak tukar. Sebab tu kalau beli, beli yang puas hati. Saya bukan kaya macam Datuk Vida hari-hari boleh shopping barang mahal. Beli satu yang mahal, then pakai bertahun. Tapi saya adalah beli satu cadar Patchwork. Dan dulu ada saya beli comforter second hand hotel. Memang best comforter tu. Tapi dah rosak sebab dah lama. So, buang dah rasanya. Saya beli patchwork dalam harga RM100 lebih sikit. Sebenarnya tak adil nak bandingkan patchwork dengan comforter sebab ianya dari kategori berbeza. Comforter best yang saya suka ni berwarna biru lembut. Saya beli kat Mid-Valley masa sale, RM300.00 lebih. Dah lebih empat tahun saya beli. Alhamdulillah masih elok. Sebab tu saya kata, alah membeli menang memakai. Saya jenis suka beli barang mahal tapi tak banyak. Pakai sampai rosak. Bukan simpan ya, pakai! Aku dah beli kau mahal, so kau kena berbakti kat akulah hahahah... So saya tukar cadar patchwork saya dengan comforter kegemaran saya tu. Rasa cantik je bilik saya ni dengan warna biru tersergam indah. Sejuk mata memandang. Macam berlayar di laut luas. Sekali baring fuh, lembutnyaaa... Rasa macam tidur dalam pelukan pun ada. Sebab kita akan tenggelam dalam kelembutan dia. Memanglah tak tebal. Tapi ibaratnya gitulah feeling dia. Tebal comforter kan, tebal mana sangat? Tapi ketebalan dia, material tekstile dia, memang buat saya terbuai. Rasa dah boleh beli satu lagi buat ganti-ganti. Sebab saya tak berapa suka sangat cadar patchwork tu. Ingat nak beli warna purple pulak. Patutlah abah suka sangat beli comforter kalau shopping. Tapi tak boleh minta abah sebab comforter dia semuanya untuk queen/king bed. Saya katil single je. Bila berganti dengan patchwork ni, baru rasa bestnya comforter. Saya nak beli set comforter anti dust macam yang pernah abah belikan untuk saya masa saya di UiTM dulu. Itu dia punya material kain, lagi best! Lembut dan licin-licin manja gitu. Hahahaha... Tak tahu macam mana nak gambarkan. Bukan licin yang licin tu. Macam mana entah.

No comments: