SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, October 24, 2018

Komen Jurumekap

Assalammualaikum... Salam sejahtera semua... Dah lama tak update ni. Alkisahnya last weekend I went to Sabah for my last event in Culcural, Art and Social Committee. Pertandingan Bakat Seni Suara Peringkat Kebangsaan 2018. After this we focus on youth pulak eh. OK, malaslah nak cerita pasal event tu. Nanti kalau ada mood baru kita cerita. Sebab apa? Tak best. Event tu best tapi yang belakang-belakang tu ada yang kurang memberi senyuman buat saya. Hahahaha... Saya suruh AJK Sabah cari tajaan mekap. Then dia orang dapatlah tajaan daripada Avon Malaysia. Siap mekapkan peserta dan jawatankuasa lagi. Saya pun tak terkecuali dari disolek. Saya dimekap oleh Cecilia Gau, manager Avon. Kelaziman orang mekapkan oranglah letak foundation. Cecilia tegur saya: Cecilia: Kening you cantiklah. Ada bentuk sudah. Senang dibentuk ni. Sabahan cakap kan. Saya senyum. Ni bukan kali pertama saya dengar ayat ni. Dari MUA Intan yang selalu mekapkan sayapun cakap benda yang sama. Dan diapun merapikan kening saya dengan lukisan eye brow. Saat dia mahu memakaikan saya mascara, saya beritahu dia: Saya: Bulu mata saya ni suka tidur, macam bulu mata unta. Cecilia: Oh ya la kan? Tapi panjang bulu mata kamu ni. Dia mengenakan mascara kepada bulu mata saya. Seperti selalu, bulu mata saya ni memang susah nak bangun melentik walaupun panjang. Nak-naknya yang belah kiri ni. Cecilia mencuba sehabis baik. Entah apa yang dia letak selepas letak mascara tu saya lupa dan bulu mata sayapun jadi lenting. Cecilia: Waaa... Bulu mata kamu macam bulu mata palsu. Tengok, dia naik! Inda payah pakai bulu mata palsu. Panjang betul bulu mata kamu. Dah macam pakai bulu mata palsu. Cecilia: Untuk bibir kamu, saya akan letakkan warna pink di tengahnya warna putih. Tengok bibir kamu, terlalu kecil bibir atas. So, inda perlu susah-susah. Kamu punya bibir yang halus di atas. Inda perlu pakai pelukis bibir.

No comments: