SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, October 3, 2018

Alyah - Jutaan Purnama (runut bunyi Lelaki Kiriman Tuhan)

Hahahah... Masih dengan mood nak tulis lirik lagu. Ni salah satu lagu baru yang saya minat. Nyanyian Alyah. Alyah ni, suaranya bukanlah kategori suara lembut macam Fauziah Latiff yang lunak merdu tu. Tapi ada kelunakan dalam serak basah kot kategori suara dia ni. Basah pun tak basah sangatlah. Jarang kategori suara macam ni jadi kesukaan saya. Ada kemanjaan gitu dalam suaranya. Melodi lagu ni saya suka. Liriknya biasa-biasa je. Bahasa bersahaja tak ada puitis pun. Tapi dalam maknanya. Hahahaha... Berbelit tak saya cakap? Amboi, bukan main lagi bagi komen. Dah, jom kita layan lirik ni. Nanti saya akan nyanyi lagu ni kat Sing Smule. ******************* Sayangku Bangun oh sayangku Sedarkan dari lena mimpimu Aku masih perlukan dirimu. Sayangku Bukalah matamu Lihat diriku masih menunggu Kesatkan air mataku. Maafkan kernaku takut kehilangan dirimu. Taruhkan jutaan purnama Kan setia diriku bersamanya, mencintanya hingga ke akhirnya Akhirnya. Sayangku Bangkit oh sayangku Mari menari seperti dulu Hilang arahku tanpamu Maafkan kernaku takut kehilangan dirimu. Taruhkan jutaan purnama Kan setiaku bersamanya, mencintanya ke ahirnya Taklukkan hatiku padanya Janji setia aku bersamanya, mencintanya hingga ke akhirnya. Teruskan jalanku mencintainya Sampai nanti jasadku terbeku Dan ternyata abadi cinta kita selamanya. Kau jutaan purnama Kan setia diriku bersamanya, mencintanya hingga ke akhirnya Taklukkan hatiku padanya Janji setia aku bersamanya, mencintanya hingga ke akhirnya. Janji setiaku padanya, bersamanya, mencintanya hingga ke akhirnya Akhirnya. Memang feeling habis nyanyi lagu ni walaupun tak ada sesiapa nak ditujukan hahahaha...

No comments: