SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, October 9, 2018

Dia Tahu Ke?

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. You know what? Email saya ada berates. Kalau email tak penting tu selalunya saya abaikan je. Tak baca pun. Entah angina apa datang, saya rasa semak pulak tengok angka ratus kat ikon email kat phone tu. So, saya pun memulakan kerja mendelete dan membaca email. Email tahun 2014 pun ada yang belum baca. Dahsyat betul! Dahlah tu, saya ni ada beberapa email. Mana tak sampai beratus? Pernah sampai seribu lebih pun email saya. Email ICloud, email yahoo ada dua, email gmail ada tiga, email office. Tu pun email Hotmail saya dah lupa passwordnya. Email yahoo yang satu lagi pun saya tak ingat. Kalau ingat tak tahulah. Tapi, dua email je saya bagi kat orang. Email yahoo dan email pejabat. Sebab dua email ni menggunakan nama saya. So proper la kalau nak bagi orang untuk urusan rasmi pun. Yang lain-lain tu, entah apa-apa saya subscribe. Ada email untuk akaun youtube saya, email untuk main game online, email booking.com, email macam-macam lagilah. Tapi saya tak bagi orang yang lain tu. Susah pulak nak kena buka banyak email kalau berurusan. Email paling banyak adalah email yahoo saya yang saya selalu aktif tu. Dia je dah beratus email. Bila buat kerja mendelete ni terjumpalah pulak email notification Facebook si dia. Hadoi, berpuluh pulak tu. Terpaksalah menanggung sakit hati ni untuk men delete. Oh ya, dua minggu lepas, saya menganjurkan satu bengkel. Dalam ucapan penutup tuan presiden, presiden ada cakap saya dulu pernah down. Apa maksud down di situ ya? Presiden tahu ke zaman kejatuhan dan kesengsaraan saya dulu tu? Ke down yang dimaksudkan tu down lain yang tak pernah saya rasa? Ke down apa? Hahaha... Tinggal tanda Tanya.

No comments: