SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, February 24, 2017

Satu Soalan

Assalammualaikum readers, Petang-petang ni, sambil korang makan pisang goring, mehlah kita sembang-sembang. Minggu lepas, salah satu kelas Air Asia saya all Malaysian. Kalau pramugari dan pramugara Malaysia ni dia orang akan cakap Melayu jugak. Kita ajar dalam English pun kalau dia rasa nak Tanya in Malay, dia bantai je cakap Melayu. Bila dia cakap Melayu, takkan nak jawab dalam Inggeris kan? Nanti ada gak yang mengutuk, lidah belacan nak cakap omputeh. Masa assistant saya edarkan blind fold, sorang pramugara bersuara: Pramugara: Saya ada satu soalan. Saya: Apa dia? Pramugara: Kenapa blind fold ni Wangi ha? Saya: Sebab saya Wangi. (Spontan jawapan tu datang. Biarkan dia. Dia ni nakal sikit. Asyik kenakan saya je dari tadi.) Pramugara: Saya setuju. (Benganglah tu sebenarnya. Yes! Saya menang. Hahaha padan muka dia.) Kelas gamat seketika dengan gelak tawa.

No comments: