SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, January 13, 2018

Semoga Allah berikan Kesembuhan Padanya

Minggu lepas, ada seorang rakan Facebook tulis kepada saya. Kami tak pernah bertemu. Sekadar berkawan di FB. Katanya, walaupun dia tak komen status saya, tapi dia selalu baca dan like. Ya, saya selalu tengok dia like status saya. Katanya lagi, dia tak tahu kenapa, dia sukakan status-status saya. Menurutnya, saya jujur dalam status, bila marah, saya tulis marah, bila saya happy, tulis happy. Dan macam-macam lagi. Katanya, status-status saya membuatkan dia rasa dekat dengan saya dan dia rasa sayangkan saya. Alhamdulillah ya Allah. Terima kasih kerana mengirimkan seseorang untuk menyayangi saya. Beberapa hari lepas, saya terkejut bila melihat statusnya. Rupanya dia seorang penghidap barah tulang. Tanpa dibendung saya menangis. Ya Allah, Kau angkatlah sakitnya. Izinkan saya merasa kasih sayang dari seorang yang tulus itu lebih lama Ya Allah. Saya masih belum puas untuk merasai kasih sayang seorang kakak. Seperti tulisannya kepada saya yang dia rasa macam saya adiknya. Dia dimasukkan ke hospital dan dirawat selama 15 jam. Barah tulangnya semakin menjadi-jadi. Sementara gula dalam darah kekurangan. Kak Nani, Tinta doakan supaya Kak Nani sembuh. Tiada yang mustahil jika Allah berkehendak. Tinta pun sayangkan akak. Insya-Allah suatu hari nanti, Tinta datang jumpa akak.

No comments: