SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, September 1, 2018

Kau Ingat Aku Apa???

Maaflah, posting kali ni kasar sikit. Aku memang tak suka lelaki hantar whatsapp kat aku tiba-tiba, tulis hai. Kau ingat aku apa? Awek jalanan yang kau boleh tegur hai, hai? Kalau kau nak mengorat, pergi cari perempuan lain. Bukan masa akulah nak melayan lelaki macam ni. Selalunya yang macam ni ni budak lelaki remaja. Lelaki sekarang ni dah pupus ke yang berkualiti tinggi? Korang tak reti ke tengok perempuan mana yang kau boleh ngorat dan perempuan mana yang kau kena hormat macam kakak kau? Sorry la eh, aku banyak lagi benda lain nak fikir. Aku dah malas nak fikir pasal lelaki yang menyusahkan hidup aku, menyakitkan hati aku. Aku benci lelaki main-main dan tak serius. Kalau kau nak mengorat, pergi penuhkan ilmu di dada dulu dengan ilmu kepimpinan dan rumahtangga. Bina kerjaya, bina hidup bagi stabil dulu. Lepas tu baru kau fikir nak menggatal! Ingat ya, bukan semua perempuan suka di 'tackle'. Lain perempuan, lain caranya. Umur macam aku ni, aku cari suami, bukan cari boy friend, pakwa, and what so ever yang seangkatan dengannya. Aku dah letih! Aku bosan, aku menyampah! Kalau kau rasa kau tak serius dan tak boleh jadi suami, jangan cuba-cuba nak ganggu hidup aku! Aku tak kisah tak ada boy friend yang mengada-ngada walaupun aku sunyi! Aku bukan kebulur nak sentiasa dikepit lelaki nak-naknya lelaki yang entah apa-apa. Iiiii... Tak tahu sekarang ni kenapa, saya cepat hangin dengan lelaki-lelaki kurang cerdik macam ni. Pesan aku tu ingat, lain perempuan, lain cara approach. Kau kena tengok dulu cara perempuan tu, lepas tu baru kau fikir nak approach ke tidak. Kalau nak approach, kau jangan salah langkah. Fikir cara terbaik untuk approach. Salah cara, nahaslah kau! Jangan suka buang masa orang!

No comments: