SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, September 1, 2018

Awak Yang Entah Di Mana

Assalammualaikum awak yang bernama jodoh. Tiba-tiba dinihari ni saya teringatkan awak. Tapi, saya tak tahu siapa awak? Jauh sangat ke awak ni sampai lama sangat nak jumpa saya? Ke... Awak saja nak main sorok-sorok dengan saya? Hehehe... Tak puas main sembunyi-sembunyi masa kecil ya? Awak cari tak saya sebenarnya? Ke awak pun macam saya malas nak cari? Tak apalah, kita sama-sama doa ya? Kalau dah jodoh, mesti kita akan jumpa jugak nanti. Agak-agaknya... awak tengah buat apa tu? Apa kegemaran awak? Apa yang awak suka? Siapalah awak? Dan macam manalah awakkan? Saya harap, awak seorang yang mampu untuk bimbing saya dunia dan akhirat. Mampu untuk saling membahagiakan hingga ke Jannah, Mampu setiap hari hidup dalam berkasih sayang, Mampu untuk setiap hari membuatkan dada saya berdebar, Mampu untuk setiap hari saya getarkan hati dan jiwa awak, Mampu untuk membuat kita saling tersenyum, Mampu untuk bersama dalam suka dan duka, susah dan senang, Mampu untuk setiap hari sama tersenyum. Awak, Saya ni perempuan yang selalu emosional. Jadi saya harap, awak adalah lelaki yang bijak dan rasional untuk mengimbangi saya. Saya seorang yang manja, jadi saya harap awak adalah seorang yang mampu memanjakan saya. Saya seorang yang suka meluahkan apa yang saya rasa, jadi saya harap awak seorang pendengar yang baik. Saya seorang yang suka berbicara, jadi saya harap awak seorang yang sentiasa senang melayan bicara saya. Saya seorang yang suka orang yang berterus-terang dalam kelembutan, jadi saya harap awak seorang yang suka nyatakan isi hati awak. Komunikasi tu penting untuk kebahagiaan. Saya seorang perindu, jadi, saya harap awak seorang yang tidak membuat saya ternanti-nanti. Saya seorang yang cemburu, jadi saya harap awak seorang yang sentiasa elakkan saya dari cemburu. Saya seorang yang sukakan kejutan, jadi saya harap awak seorang yang suka buat kejutan-kejutan mengeratkan kasih sayang kita. Awak, Seseorang pernah cakap dengan saya, "Kenapalah akak ni tak jumpa-jumpa jodoh lagi eh? Nak kata tak cantik, cantik. Beruntung siapa dapat akak, bijak, baik, manja." Saya harap, awaklah lelaki yang beruntung tu. Tapi betul ke beruntung? Sebab saya ni ada banyak kelemahan. Awak, Saya tahu, ada pembaca blog ni akan kecam entri-entri saya buat awak. Tapi saya tak kisah pun. Ni kan blog saya, diari saya. Apa salahnya saya luahkan isi hati saya buat awak kat sini. Biarlah apa orang nak cakap pun. Siapa suruh dia datang bacakan? Saya tulis untuk awak. Suatu hari nanti, kalau Allah temukan kita di dunia ni, saya akan bagi awak baca. Jangan lupa tau, saya tunggu awak. Nanti saya tulis lagi untuk awak.

No comments: