SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, September 15, 2018

Light Blue by Dolce & Gabana

Assalammualaikum dan selamat malam semua! Rasa bosan. So satu web ke satu web saya menjelajah. Web perfume tidak terkecuali ya. Hahaha... Makin lama search pasal perfume ni, makin banyak pulak yang masuk senarai. Boleh dapat semua ke? Hahahaha... Entahlah. Saya ada masa lagi untuk membeli-belah perfume dari oversea ni. Harap dapat beli semua perfume impian saya. Hari ni jumpa laman web baru pulak. Boleh terus buat penghantaran ke Malaysia. Tapi tak semurah web biasa saya beli. ********** Sebenarnya dah rasa mengantuk. Tapi nak tulis jugak. Nak cerita pasal perfume terbaru koleksi saya. Tak adalah baru sangat. Dah berapa bulan dah dia sampai ke tangan saya. Cuma baru nak update. Saya tak pernah bau pun perfume ni sebelum ni. Hahahaha... Gitu pun boleh belikan? Sebab perfume ni famous dan menjadi antara koleksi Siti Nurhaliza. So, nak try la. Saya tengok kat Sephora, harga untuk 25 ML RM228.00. Terkejut beruk saya! Gila! Nak mampus??? Hahahahaha... Terus saya letak balik. Bila tengok kat web, saya boleh dapat 100 ML dengan harga RM100 ke RM200 lebih, saya lupa. Origenal tau, bukan fake! Tanpa bertangguh, saya terus order. Biasalah, lama jugak nak tunggu ketibaan dia. Mujurlah lima botol perfume yang saya beli sebelum tu dah sampai. Bau Light Blue ni bukan bau manis or bunga. Macam mana nak gambarkan pun tak pandai. Rupanya, saya sering tercium bau ni masa naik pesawat Malaysia Airline. Tak tahulah pramugari yang pakai ke, bau pencuci kapal yang seakan bau Light Blue ni. As I enter the flight, bau ni semerbak harum. Menurut laman Fragrantica, Light Blue merupakan bau kasual serta kegembiraan di mana gabungan harum buah-buahan dan flora disatukan untuk memanggil semangat musim panas Sicilia. Ianya merupakan haruman musim panas yang popular dilancarkan pada tahun 2001. Meh kita tengok campuran dia pulak: Top notes: Apple, cedar, bellflower dan lemon Sicilia. Middle notes: Rose putih, buluh dan melati. Base notes: Ambar, kasturi dan cedar. Unikkan? Buluh pun boleh buat minyak wangi. Tapi buluh ada bau ke? Bagi saya, Light Blue ni dia ada bau yang tersendiri. Rasa macam... Susah nak digambarkan. Mungkin rasa macam pramugarilah kot bila pakai dia. Haaaaahahahahaha. Beranganlah kau kat situ! Mungkin ada bau orang kaya kot.

No comments: