SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, June 16, 2018

Sakit Tak Hati Kau?

Assalammualaikum readers, Salam sejahtera. Kepada yang muslim tu, selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir batin. Manalah tahu kot-kot ada tulisan saya yang mengguris hati selama korang membaca blog ni. *********************** Amjat hantar whatsapp kat saya. Dia Tanya saya mana gambar saya berbusana Jakel and Jovian? Updatelah kat DP =Default Profile whatsapp la tu. Hahahaa... Mamat tu, dalam sibbuk berayapun masih ingat perihal saya. Siapa lagi yang melayan gila melawa saya selama ni kalau tak budak-budak office termasuk Amjat? Saya hantar sekeping gambar saya posing dengan baju diperbuat dari kain Broket yang saya beli di Jakel diiringi dengan soalan, mana OK, gambar DP sekarang ke gambar ni? "Tukar jelah. Nanti tukar balik. Mohon selalu tukar gambar DP," "Masalahnya aku sayang gambar DP sekarang," Balas saya. "OK, baik," Balas Amjat. "Raya ni, kau mekap sendiri ke?" Hadoi, kat mana pulak silap mekap saya ni bila Si Mejat ni tanya macam ni? Mata dia ni tajam. "Yelah. Apa yang tak kena?" Saya dah bersedia nak dengar komen dia yang boleh buat telinga saya menanah ni. Hehehehe... "OK le mekap kau ni. Memang tak perlu suruh orang lain mekaplah kau sekarang ni dol. Keep it up sis, hahahaha. Kalau orang lain buat, banyak yang tak kena je aku tengok ni hahahaha... Biasalah kan..." Hah? Betul ke? Alhamdulillah, nampaknya, skill mekap saya dah improve. Sayapun dah tak takut-takut dah bila nak buat gabungan warna dan bentuk pada mata termasuk eye shadow, eye brow dan eyeliner. Boleh selamba je buat garisan eyeliner sekarang ni. Boleh confident je buat bentuk eye shadow. Orang tak buat saya buat dan cuba then Aqilah pernah bagi komen Nampak mata saya besar bila saya buat bentuk dan gunakan gabungan warna sekali tu. Apa yang dapat saya simpulkan, untuk majlis, saya tak boleh guna MUA sebarangan. Saya kena guna hasil kreativiti orang yang dah biasa mekap saya seperti Kak Fatimah dan Kak Lin yang mana selama ni kalau dia orang buat, memang dapat feedback positif dari netizen. Huyyooo netizen. Kau ingat kau siapa? Berangan lebih. Hahahahahaha... Contohnya, masa angah kahwin hari tu. Saya guna MUA yang mekap angah. Sebenarnya saya nak mekap sendiri je tapi angah suruh guna MUA dia. Hasilnya sungguh mengecewakan. Bagi tetamu yang tak pernah jumpa saya seperti rakan-rakan sepejabat mama dan abah masa dia orang kerja dulu memanglah cakap saya cantik. Tapi bagi budak-budak office terutamanya si Mejat selamba je cakap mekap saya tak cantik. Dia orang terkejut bila saya kata MUA yang mekapkan saya. Dia orang ingat saya yang tak ada mood dan mekap tak menjadi hari tu. Amjat siap ulang Tanya untuk kepastian, betul ke MUA yang mekap kau dol? Lebih best, Amjat kata, mekap saya sewaktu menjadi pengacara di Tamu Hotel tempoh hari lebih cantik. Masa tu giliran saya pulak terkejut beruk. Biar betul? Tu saya mekap sendiri je sebab MUA Lin yang biasa mekap saya tu tak ada di KL masa tu. Takkan mekap saya lebih cantik dari mekap MUA masa angah kahwin? Bukan main lagi cakap dengan saya mekap saya tu mekap pinkish atau doll macam yang saya nak. Tapi tidak memuaskan hati saya. Kalau saya tahu, baik saya mekap sendiri je dari bazir duit bayar MUA tapi hasilnya tak macam MUA yang mekapkan. Sakit tak hati korang?kalau korang kat tempat saya? Sakitkan? Untuk special event, mestila kita nak kelainan dalam penampilan. Sebab tulah baya MUA. Tapi... Entahlah.

No comments: