SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Sunday, June 17, 2018

Perfume Yang Baru Tiba



Ni cerita sebelum raya hari tu. Baru nak update. Hahahahaha... ada lima botol semuanya. Kawan saya kirimkan semua perfume yang saya beli kepada kawannya yang kebetulan nak balik Malaysia. Macam saya tulis sebelum ni, perfume kat Negara sana tu murah. Tak mahal macam kat Negara kita. Cantikkan semua botol ni? Yang gemuk biru tu Mediterranean dari Elizabeth Arden. Saya pernah pakai perfume ni sebelum ni. Yang tutup bentuk kepala kucing warna pink tu siap pakai rantai M tu namanya Meow by Katy Perry. Yang ni saya pernah bau dia. Kawan saya pakai. Sejak kali pertama cium baunya saya dah berazam untuk dapatkannya suatu hari nanti. Botol berwarna-warni tu pulak Live Luxe by Jeniffer Lopez. Yang ni saya beli dengan membaca reviewnya saja. Mula-mula macam tak best bau dia. Tapi bila saya pakai, rasa Wangi pulak. Berkali-kali saya sembur. Bentuk hirisan buah tembikai tu namanya Euphoria by Calvin Kline. Bau orang kaya bak kata Datuk Sri Vida. Mula-mula saya rasa tak berkenan plak bau dia. Rasa macam bukan bau miniature yang pernah saya dapat dulu. Tapi Amjat memang dari awal kata bau ni best. Saya try pakai. Waaa... Sedap baunya. dialah yang paling mahal harganya kali ni. Dah ramai yang berkenan kat dia. Acik siap minta dengan saya perfume ni. Mami pun minta dengan saya kalau dah tinggal sikit bagilah dia. Aduh, bila saya dah jatuh cinta kat Euphoria ni ramai pulak yang berkenan. Mungkin saya akan bagi acik kot kalau hati saya tak berubah. Kesian dia. Saya boleh beli lagi bak kata kawan saya cuba memujuk hati saya. Ya, kesian acik. Nanti saya pesan kat dia. dah tinggal sikit nanti bagi mami. Baunya memang harum semerbak. Baju kotor bekas pakai diapun Wangi. Rasa tak nak basuh. Hadoilah badan. Nasiblah. Last but not list, Sun Flower by Elizabeth Arden. Yang ni taklah Wangi sangat. OK la untuk tidur malam. Saya pernah bau dia dulu. Macam Wangi. Tiba-tiba rasa tak best. Yang ni datang sekali dengan cleanser body dan lotion sebab saya beli gift set. Masa orang hantar perfume ni saya meeting kat luar. Rasa tak sabar nak balik tengok perfume. Mujur masa tu saya dah naik kereta untuk balik ofis. Tak adalah menderita sangat tunggu masa nak buka kotak perfume. Tuhan je tahu betapa happynya saya dapat perfume ni. rasa nak melompat ke langit je. Hahahaha.. Over kau jah.

No comments: