SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, December 7, 2016

Macam Ni Punya Orangpun Ada

Assalammualaikum readers, Sihat ke semua orang? Harapnya begitulah. Baru sekejap ni saya terima internal call. PA big boss!!! Ingatkan arahan apa yang nak disampaikan? PA: Can you please add at the bottom your activities plan, submitted by ... chairman of Sport and Recreation? Saya: OK. (Jawab dengan malas dan menyampah.) Bukan menyampah apa. Saya OK je dengan PA tu. Tapi geramlah jugakkan. Saya hantar dalam soft copy apa. Apalah salahnya kalau dia type sikit kat bawah tu macam yang dia nak. Tak payahlah saya type then email balik kat dia. Simple je kan? Buat kerja patah balik tu kenapa? Hadoi hai. Memang dia orang ni suka susahkan benda yang mudahlah. Mula-mula saya rasa geram, lepas tu saya ketawa tak berhenti. Kelakar betullah. Geram +kelakar =marah-tawa Saya cerita kat assistant saya, diapun gelak. Then dia Tanya saya, "Apa agaknya kau dengan En. Fairuz rasa kalau aku suruh korang buat macam tu?" Hahahaha kami gelak. Saya jawab, "Kau beranilah suruh kita orang macam tu, siaplah kau. Memang kau kena dengan aku," Tergelak-gelak kami dibuatnya. Hmmm... Macam ni punya orangpun ada. Banyak lagi benda yang saya nak buat masa duk office ni. Tak payahlah suruh saya buat benda remeh-temeh ni. Agaknya kalau saya keluar hari ni, dia tunggu saya balik kot untuk tambah tulisan tu. Insya-Allah, ada cerita lain menyusul lepas ni. Sebab saya duk office hari ni. Tapi, boss saya tu macam dah stand by je kerja untuk saya. Satu kerja dia dah siap, katanya ada benda lain nak saya buat. Lepas tu kena buat semakan slide pulak. Tak apa boss, saya OK dan saya happy buat kerja saya. Bila kita happy bekerja, walaupun tension, mesti kita rasa senang je buat. Mesti korang pernah rasa kan?

No comments: