SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, December 27, 2016

Berpisah Dengan Abah Buat Ke Sekian Kalinya

Assalammualaikum readers, Dah habislah mimpi indah saya di kampung. So, saya kat pejabat sekarang ni. Rasa malas nak sambung buat minit mesyuarat ni. Tulis blog la. Korang tahu tak, walaupun dah selalu berpisah dengan abah, saya masih rasa sedih bila nak tinggalkan abah. Semalam, abah dan mama hantar saya ke Airport Sultan Ismail Petra. Masa assistant datang nak ambil saya, assistant pegang saya. Abah pegang saya. Abah kata, tak apa. Kita ke sana. Abah tunjuk ke arah laluan masuk ke Balai Berlepas. So, abah pimpin saya sampailah tempat nak masuk balai berlepas. Mula-mula mama cakap, "Abah, lepaslah along tu. Dia nak bawa," Tapi, abah berkeras nak bawa saya. Saya rasa sedih. Sedih nak tinggalkan abah. And, saya rasa saya masih macam budak-budak. Mama masih bagi saya duit belanja dan abah pulak bagi saya duit tambang KLIA Express dari KLIA ke KL Sentral. Dahlah tiket flightpun abah yang bayar. Saya tolak, tapi mereka berkeras suruh ambil. Amboi, mentang-mentanglah gaji anak dia ni tak setanding pencen dia orang. Ya, gaji saya ni tak semahal pencen mereka berdua. Abah tu memanglah berganda pencen dia dari gaji saya. Mama punya pencenpun lebih mahal dari saya. Hehehe... Itu je rezeki along buat masa ni, bah.

No comments: