SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, November 29, 2016

Tudung, Facebook Dan Youtube

Assalammualaikum semua, Apa khabar hari ni? Hope, everything is going well. Haha... Facebook lagi? Hehehe biasalah tu. Semalam baju, hari ni tudung pulak ya. Sayapun macam orang lain, suka upload gambar di FB masa ada di FB dulu. Sekarang? Sekarangpun upload jugak, tapi kat media social lainlah. Instagram? No, no, no. Sama je macam FB, menyakitkan hati IG tu. Malas nak tengok orang tergedik-gedik kat situ. Suatu hari, ada someone PM saya di FB. Saya tak kenalpun dia, tak pernah jumpa. Sekadar friend kat FB. Bunyinya lebih kurang begini: Dia: Salam Tinta. Saya: Wasalam. Dia: Kawan akak Tanya, boleh tak nak belajar dengan Tinta, macam mana nak pakai tudung macam dalam gambar yang Tinta baru upload tu? Masa tu saya rasa nak tergelakpun ada. Orang pulak nak belajar dengan saya. Patutnya saya yang belajar dengan orang. Tapi kawan-kawan office saya kata, saya memang pandai gayakan tudung sama ada selendang mahupun bawal. Kakak office ni ada yang suka tengok saya pakai tudung lepas solat, nak tahu cara saya pakai tudung. Kadang-kadang, bila jumpa saya, dia orang Tanya, macam mana nak pakai tudung macam ni? Selalunya kat suraulah saya tunjuk kat dia orang. Hahaha... Kadang-kadang tu, saya main reka je. Alhamdulillah menjadi. Tapi penyakit M saya akan datang bila hari cuti. Kalau nak keluar hari Sabtu tu, saya rasa malas nak belit-belit sebab rasa macam nak pergi office. Bagi saya, Sabtu, Ahad hari yang simple dan bermalas-malasan. Pernah dulu kawan baik saya cakap: Kawan: Tinta, aku rasa, kau ni kalau tak, mesti lagi pandai bergaya. Mesti lagi macam-macam gaya tudung kau. Macam kakak aku tu, macam-macam gaya dia pakai. Saya senyum je. Sebab, dia tak tahu macam mana saya belit-belit kalau saya pergi office. Keluar dengan dia and the gang Sabtu Ahad, saya just pakai simple je. Malas. Bagi saya, Sabtu dan Ahad tu, hari yang simple. Bila bosan-bosan, saya terfikir, since saya dah ada akaun kat Youtube, apa kata kalau saya buat tutorial pakai tudung? Agak-agaknya ada tak orang nak tengok video saya tu? hehehe almaklumlah, saya ni bukan retis.

No comments: