SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, November 17, 2016

Shopping Sama-sama, Beli Rumah Sorang-sorang

Salam readers, Meh nak buat luahan perasaan kejap. Tatkala mendengar ayat di atas lewat berita yang disampaikan, saya rasa berdesing dan rasa macam tak percaya ayat itu dituturkan oleh orang yang pernah jadi kawan baik saya. Kalau ya pun awak tak suka saya, hati-hatilah bila bercakap, janganlah sampai memfitnah pulak. Rasanya kita sekolah agama guru yang sama. Tak pernah dia ajar hukum fitnah tu berbeza-beza mengikut pelajarnya. Tak ingat ke? Saya dapat tahu hal beli rumah ni pada hari terakhir permohonan? Saya bagi tahu awak, dan awak cakap, susahlah nak bergegas last-last minute. Nanti kalau ada buka yang baru bagi tahu dan awak Tanya saya, mohon tak? Saya kata, mohon. Tapi baru nak siapkan dokumen sebab baru tahu. Awak cakap, saya tak apalah, tempat saya. Lepas tu, ada satu permohonan tu dibuka, dia dan beberapa orang rakan apply. Bila tak dapat, permohonan gagal, marah. Bila saya Tanya-Tanya, rupa-rupanya buat alamat KL. Memanglah tak dapat. Kan dia nak orang yang beralamat di Selangor. Memang ada orang yang letak alamat KL dapat. Mungkin itu kes terpencil dan terlepas pandang. So, sebaiknya, kita elakkanlah buat kesilapan supaya jika kita gagal, bukan disebabkan oleh kesilapan kita. Orang, biasalah, kalau dah tak suka. memfitnahpun sanggup buat. Balasan di neraka sana tak fikir dah, janji hati dia puas. Tak apalah, Allah kan ada. Buatlah selagi boleh buat orang.

No comments: