SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, November 30, 2016

M&M Dan Cadbury

Assalammualaikum readers yang ku sayangi, Hahaha... Tengok gambarpun dah tahu kan saya nak cerita fasal apa petang ni? Tadi, saya ada meeting kat KLIA 2 macam yang saya cerita semalam. Dah sampai kat airport tu, peluang tidak boleh dilepaskan. Awal-awal lagi, staff saya dah cakap, nanti cakaplah dengan En. Fairuz, kita masuk kedai coklat kejap. Hahahaha... Dia tak berani cakap dengan boss. So, dia cakap dengan saya supaya hasratnya itu disampaikan kepada boss. Bukan hasrat dia je, hasrat saya juga. Kalau dah sama generasi tu, sikit sebanyak mesti sama kepala kan? Matanyapun melilaulah ke dalam kedai coklat tu. Sedang saya, dah terbayang Lindor kegemaran saya. Hehehe sebenarnya, ada jugak hajat kami tak tercapai hari ni. Nak minum kat Starbucks. Manager Air Asia ni bawa kami pergi kedai lain pulak. Masa nak balik tu, sayapun nyatakan hajat kami kat boss kami yang sporting tu. Yay!!! Shopping time!!! Boss tak nak masuk kedai, so dia tunggu kat luar je. Apa lagi, sibuklah kami memilih coklat. Sayangnya, Lindor kegemaran saya tak ditemui. Habis nak beli apa? Sebelum ni, saya ada baca review yang Cadbury ni ada banyak Negara yang keluarkan dan rasa antara satu sama lain berbeza. First, saya nak try made in Australia. Haaa... Ia menjelma di depan mata. Saya ambil yang Hazel Nut. RM26.00. Mak ai, jauh beza harga dari Cadbury Malaysia. Lagilah excited nak rasa. Sedap sangat ke? Lepas tu, jumpa pulak M&M kegemaran saya. Gemuk-gemuk coklatnya. RM45.00, made in US. Boleh tahanlah besar bungkusannya. OK, kita try. Sedap ke tidak. Saya dah try Cadbury, memang best! Jauh beza rasanya dengan Cadbury Malaysia. Sesuailah dengan harganya walaupun saiznya sama dengan yang jual kat mall biasa tu. Kacangnya besar-besar. M&M belum rasa lagi sebab M&M yang saya beli kat NU Sentral tu masih ada. Lepas ni, saya nak rasa Cadbury yang buat kat Negara lain pulak.

No comments: