SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, August 22, 2015

Malaysia Hari Ini Jadi Kenyataan

Rabu, 19 Ogos, 2015, Setelah lama mencuba untuk menembusi MHI, akhirnya tibalah pada hari kejadian. Dek kerana rumah saya jauh, maka saya diberi penginapan di pejabat. Book transport jam 6.30 dah driver terpaksa bangun awal dan datang office. Saya, En. Fairuz dan Aqilah selaku pengiring tiba di Sri Pentas jam 7.00 pagi. Awal sangatlah pulak. Tak apa, awal lebih baik dari lewat. Kami lepaklah kat bilik menunggu. Lepas makan sarapan yang disediakan, kami tunggu lagi. Makan apa? Mihun goreng, karipap dan samosa. Sedang kami menunggu sampailah pulak Shanas Ahmad dan dua pelakon slot Akasia yang tengah on air ni. Dia orang siap touch up tu. Bilik touch up ada, tapi kita orang biasa ni takkanlah tak dilawa tiba-tiba nak terjah. So, pasrahlah tanpa touch up. Mujur dah mekap kat office tadi. Masuk studio tunggu kat suatu sudut. Masa tu segmen London Weight Management. Kamipun dipakaikan mic masing-masing. Siap kena masukkan dalam baju. Masa Commercial Break, kami masuk ke set. Set A saya dan En. Fairuz, Set B band boys. Nak tahu siapa yang interview kami? Ahmad Fetri Yahya. Ally Iskandar dan Fariha interview band boys kat Set B. Santai je, boleh communicate host bertiga ni. Seperti komen kawan dalam FB, saya tenang je dalam set. Haaa tapi dia orang tak tahu semalaman saya fikir fasal on air ni. Tu yang mudah bangun pukul 4.45 pagi tu. Lepas bersiaran, kami lepak kat bilik menunggu lagi. Band boys belum breakfast. En. Ezzat datang jumpa saya. Apa lagi Aqilah terus cakap dengan dia saya nak ambil gambar dengan host. Dapatlah bergambar dengan Ally Iskandar dan Ahmad Fetri Yahya. Kenangan. Selesai satu tugas.

No comments: