SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, August 12, 2015

Saya Tersenarai!!!

Dalam saya membaca update di FB, saya tertarik kepada suatu status Anie Din yang saya panggil bunda setelah dikenalkan oleh Mr. Diktator. Bunda telah mengeluarkan senarai penyair yang akan terlibat dalam acara 30 dan 31 Januari tahun depan di Kota Singa. Nama yang disenaraikan saya kira hebat-hebat belaka. Selain daripada penyair dari Malaysia, rupanya acara ini turut disertai oleh mereka di bawah rumpun Melayu yang lain seperti Singapura, Indonesia dari beberapa negeri serta Brunei. Kira-kira 30 orang lebih yang akan mengambil bahagian belum termasuk mereka yang belum menghantar sepuluh pantun seperti yang dikehendaki. Saya rasa berdebar dan begitu kerdil. Siapalah saya jika dibandingkan saya dengan mereka yang berpengalaman. Terus saya kirim mesej pada Mr. Diktator. "Saya bada status Bunda, saya tersenarai dalam senarai tu. Takutlah pulak, semua hebat belaka. Saya je yang tak ada apa-apa," Lebih kurang begitu mesej saya. "Yang hebatnya yang nombor 12 tu je. Yang lain biasa-biasa je." Dengan angkuhnya dia balas. 12 tu nama dialah. "Sudahlah," Bila saya dah mesej dia beberapa kali, baru dia cakap dia di Bangkok. Dah berapa ringgit kredit saya membazir. Biasalah, bukannya betul sangat dia ni. Sabar Tinta.

No comments: