SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, August 1, 2015

PR Yang Saya Suka

Saya terpanggil buat entri ni disebabkan beberapa urusan saya dengan company luar yang tiada jawapan meskipun telah berkali saya kirimkan email. Setiap kali dia orang macam tu, saya akan fikir, tak apalah, dia orang bukan PR tu yang PR kurang tu walaupun kerja kat company besar dan gah. Dalam banyak-banyak orang yang saya berurusan, paling saya suka adalah Puan Siti Zaleha Ibrahim, PR Telekom Malaysia. Tindakbalasnya cepat. Walaupun dia tak ada jawapan atas soalan yang saya tanya, dia akan balas: Nanti saya check dan inform Cik Tinta balik. Pada hal dia boleh je buat diam apa lagi dia bekerja di company besar macam tu. Apalah sangat soalan saya dari company ikan bilis ni. Bila saya memaklumkan sesuatu yang tak memerlukan jawapan daripada dia pula: Cik Tinta, Saya ambil maklum akan hal ini. Terima kasih. Kita yang hantar email nipun sejuk hati. Tak adalah kita tertanya-tanya, dia dah dapat email kita ke belum? Sebab tulah, saya set di email office saya untuk hantar report pada saya bila si penerima email membaca email saya. At least, kalau penerima tak balaspun, saya tahu dia terima. Paling penting, saya faham akan sikap si penerima. Yelah, kalau dah baca dan tak balas sedangkan hal tu penting, apa maknanya? Benganglah jugak. Staff sorang company ni bilalah nak balas email saya. Hari tu ya ya nak cepat, nak buat semua dalam bulan puasa. Ni dah raya, kita email dua tiga kali tentang hal tu, tak balas-balas walaupun dia dah baca email saya. Tak boleh jadi, saya kena call pulak ni.

No comments: