SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, November 30, 2017

... Kalau Boleh Kami Nak ...

Kak Sha: 23 Cik Tinta ada. Kedengaran assistant saya bercakap di telefon. Kak Sha: Tapi 24 tu Cik Tinta tak ada sebab dia nak fly ke Romania 24 tu. Saya tak tahu pulak flight dia pukul berapa. Puan cakap dengan dia sendirilah. Dia ada tu. Saya sambung kat dia eh? Tak lama kemudian Kak Sha meletakkan gagang telefon. Saya: Siapa tu, Kak Sha? Kak Sha: Orang Kementerian Pengangkutan. Saya: Dia nak apa? Kak Sha: Dia nak invite audit akses kat Langkawi. Saya: Bila? Kak Sha: 23. Saya cakap Tinta nak fly. Kalau boleh dia nak Tinta pergi. Saya suruh dia bincang dengan Tinta. Dia cakap, tak apalah. Biar boss dialah cakap dengan Tinta. Saya: Laaa... Gitu pulak? Dia ingat saya ni besar sangat ke sampai nak cakap dengan saya bagi boss dia cakap? Saya beritahu boss. Boss sarankan supaya saya pergi dan boss suruh saya call MOT balik. Saya call MOT bertanyakan hal berkenaan. Boss MOT: Ya, staff saya yang call tu. Saya baru je bincang dengan dia dan baru je nak call puan. Orang kerajaan biasalah, belum kahwinpun panggil puan kalau perempuan. Boss MOT: Saya difahamkan, puan akan fly pada 24 HB ya? Saya: Ya. Boss MOT: Flight puan pukul berapa? Saya: 8.40 malam. Boss MOT: Kalau boleh, kami nak puan pergi Audit Akses Langkawi ni. Saya: Saya rasa, saya tak boleh. Sebab saya dah nak fly. Boss MOT: Kalau boleh kami nak sangat puan pergi. Fasal nak fly tu tak apa. Kami akan lepaskan puan balik awal. Puan balik dulu. Saya akan minta staff saya uruskan flight puan ke KL awal. Boleh tak macam tu. Saya berfikir sejenak. Cadangan boss MOT ni sama macam cadangan boss saya. Boss saya pun kalau boleh nak saya pergi. Saya: Bolehlah kalau macam tu. Saya memang nak sampai KL awal sebab saya kena check in 5.30 petang. Boss MOT: No problem puan. Kita akan uruskan. Kita perlukan puan untuk audit ni. Makanya itulah first time dalam hidup saya, saya menjejakkan kaki di pulau lagenda tersebut. Apa yang kami audit? ETS, plat form ETS Arau dan Jeti Langkawi. Begitulah serba sedikit tugasan saya. Kadang-kadang saya rasa penat tapi tuntutan tugas perlu dipenuhi.

No comments: