SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, November 22, 2017

Carolina Herrera Dan Nina Ricci

Assalammualaikum readers, Hai korang, apa khabar? Dah habis kerja dah? Hari ni nak share dengan korang fasal perfume. Saya ni memang gila perfume. Kalau saya banyak duit, mesti selalu beli perfume sebab saya suka yang original. Sama je? Mana boleh sama. Yang ori, yang triple A dan parti lain. Antara parti dengan triple A tu saya tak tahulah. Tapi yang original memang lain bau dia. Masa kat Romania hari tu, saya nak beli perfume tapi mahal. Boss kata, beli kat airport sebab kat sana duti free. Kalau beli kat Jerman or Singapore, murah sebab dia tak ada cukai perfume. Lagipun duit Romania tu hamper sama dengan duit kita, so terasalah bila keluar duit. Lagipun saya bawa banyak duit Euro. Kat Romania tak laku duit Euro ni. Hahaha... Saya pun bersabar dan menunggu masa untuk shopping at airport. Alkisahnya flight dari Romania to Frankfurt delay disebabkan snow yang saya teringin sangat nak rasa tu. Once touch down, we are late. Tak bolehlah nak bershopping bagai. Terus boarding untuk flight to Singapore. Boss yang sangat memahami tahu akan kehendak hati saya so dia kata, don't worry. We will shopping at Singapore. Hopefully everything will be going well and we could have ample time to shop there. As lended in the airport, we quickly fine a surau and do our prayer. Lepas solat je, cepat-cepatlah kami mencari perfume shop. Saya menyatakan kerisauan kepada boss takut kena rampas kalau beli perfume. Hahahaha... Saya tak pernah beli perfume kat airport sebelum fly ni. Boss meyakinkan saya yang perfume saya tidak akan dirampas. Siap Tanya sales girl, boleh ke bawa naik flight. Sales girl kata boleh. Dia akan seel dan jangan buka. Barulah lapang dada saya. Sebenarnya masa kat Romania hari tu saya dah masuk Sephora survey perfume. Saya berkenan dengan yang namanya Good Girl by Carolina Herrera. Alhamdulillah, yang saya cari ada kat perfume shop tu. 80 ML for 87 Euro. Not that cheap. Is about RM435.00. But is OK. May be saya akan belanja untuk next perfume tahun depan. Lagipun tak terasa sangat bila belanja dalam mata wang orang ni. Katanya kalau beli dua dapat less 15 pratus. Saya ambil Luna Blossom by Nina Ricci. So yang Good Girl tu dapatlah 78 Euro. Nina Ricci memang ada diskaun 50 pratus. Saya dapat 24 Euro =RM120.00 for 50 ML. Siap beli LancĂ´me Foundation and Eye brow lagi. Bila convert, lebih RM500.00 saya belanja kat Singapore hanya dalam masa kurang setengah jam kot. Cantikkan botol perfume ni? Bertambahlah my perfume's bottle collection. Nanti saya nak beli display cupboard nak letak semua botol perfume yang saya simpan. Mesti cantik.
Yang warna hitam bentuk kasut tinggi bertumit emas tu Good Girl, Carolina Herrera. Baunya sangat best. Sembur sikit je bau semerbak. Dah basuhpun masih bau kat baju. Kalau jemur baju, boleh bau bila berdiri dekat penyidai. EDP la katakan. Berbaloi beli mahal. Kotak diapun istimewa. Berbalut baldu gitu, macam dalam gambar kat atas tu. Sesuai untuk dihadiahkan kepada yang teristimewa. Kita tak ada sesiapa, tak ada orang nak bagi. So hadiahkanlah diri sendiri. Sendiri keluar duit, sendiri pakai hahahahaha... This perfume released in September, 2016, terbaru dari Carolina Herrera. Macam mana nak buka? Tak payah buka. Dia memang tak ada tutup. Tekan je kat atas tu. Mula-mula penat saya fikir macam mana nak sembur. Cari punya cari, rupanya just tekan je. Tak perasan ada lubang kat atas tu. Si amjat kata macam pengepit sirih sebenarnya pengacip pinang tumit dia tu. Kurang asam. Nina Ricci memang konsepnya botol berbentuk epal. Luna Blossom ni baru keluar tahun lepas or to be exact, Julai, 2016. Ini botol kedua perfume yang saya pakai dari Nina Ricci. Dulu adik saya belikan dari Perancis yang warna merah. Lupa namanya. Hari tu saya tengok semua botol dia bentuk senggini. Cuma penutup je lain-lain dan warna botol. Yang ni botol ungu dengan design tutup keemasan yang cantik. Seksi je penutupnya. Yang tengah tu boleh buka. So tekan je penyembur bulat kat tengah tu bila buka tutup luksinar dia. Masa mula-mula salah bukak. Mujur tak rosak. Saya buka semua yang keemasan tu. Hahahaha... Yang botol merah dulu pun masih ada di pasaran. Kalau tak silap botol merah tutup silver. Adakah saya berpuas hati dengan pembelian ni? Ya. Kedua-duanya sangat Wangi. Luna Blossom lembut sangat baunya buat saya tak puas pakai. Dah luak dah saya sembur. Good Girl pulak tak payah sembur banyak, semerbak baunya. Bau dia lembut tapi tak selembut Nina Ricci. Saya letak dalam handbag bau handbag saya dek Luna Blossom ni. Begitu jugak Good Girl. Saya letak Good Girl dalam laci pun bau dalam laci. Saya suka sangat minyak Wangi. Kalau sesiapa nak bagi hadiah, bagilah minyak Wangi hahahaha... Pilihan lain? Handbag, kasut or mekap. Berangan. Macamlah ada orang nak bagi kau Tinta. Beli sendirilah wei.

No comments: