SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, February 7, 2019

Penghuni Baru

Assalammualaikum dan selamat petang semua. Macam mana hari pertama bekerja? OK? Saya? Tak banyak benda nak buat cuma report-report jelah. Tapi sekarang nak sembang dengan korang. Baru-baru ni, saya balik kampung. Kebetulan jumpa Hakim yang sedang cuti semesta. Masa makan malam hari mula-mula saya sampai, Hakim menyatakan hasratnya untuk tinggal bersama saya bermula hujung bulan ni. Yelah, kawan-kawan yang menyewa rumah bersamanya dah habis. So, penghuni jadi sikit so kena bayar lebih. Saya OK je. Dulu, saya plan, bila saya beli set bilik tidur or at least queen bed, saya nak letak katil single saya kat bilik tengah. Bolehlah tempatkan tetamu yang bermalam kat rumah saya. Tapi sekarang, rasanya saya kena tukar plan. Last week pergi Ikea. Katil dan tilam queen ni lebih seribu. Cecah RM2000.00. Tak apa. Kita beli katil single murah-murah dulu. Esok kita fikirlah. Mungkin katil singgle satu lagi boleh masuk bilik ketiga. Kalau tak cukup ruang bagi orang. Kesian jugak kat Hakim nak tidur tanpa katil. Dahlah dia kelas tak banyak sem depan. Mesti dia akan banyak duduk di rumah. Kesian pulak adik lelaki saya sorang tu. Kita survey dulu. Esok insya-Allah nak pergi Courts Mammoth. Boleh tengok harga katil single. Kat Ikea hari tu sibuk tengok queen bed. Tak tengok pulak single bed. Yelah, mana tahu nak jadi gini.

No comments: