SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, April 27, 2018

Kenapa Saya Yang Kena Hadap?

Assalammualaikum readers, Selamat tengahari. Korang dah makan? Saya tunggu kawan balik beli makanan. Tunggu chicken chop yang best dan Subway set untuk makan malam. So hari ni tak payah la saya pening-pening fikir nak cari makan malam. Masa on the way ke office pagi tadi, saya terserempak dengan penjaga site kontraktor yang buat siar kaki bahagian Public Bank dan rangkaiannya. Saya bagi tahu dia tentang persetujuan DBKL yang dinyatakan dalam mesyuarat tempoh hari. Saya rasa bengang sebab semalam, ada blind yang sesat kat tempat tu hamper dua jam. Mana assistant yang dijanjikan tu? Macam biskut pulak ya kejap ada kejap tak ada. So, dia pun ajak saya minum untuk membincangkan hal tu. OK, saya setuju sebab saya nak dengar alas an dari kontraktor sendiri kenapa tak boleh sediakan assistant macam yang telah dipersetujui? Kebetulan masa tu dah dekat 8.30 pagi sebab saya bangun lewat hari ni lantaran kesukaran untuk tidur selepas membeli-belah di Lazada jam 3 pagi tadi dan update blog ni. Kami minum di salah sebuah kedai mamak berdekatan office saya. I call my assistant, bagi tahu yang saya ada perbincangan dengan wakil kontraktor tersebut. Lepas order minum, saya nyatakan permasalahan yang berlaku sekarang di sekitar projek berkenaan. Katanya, untuk assistant sampai jam 11.00 malam tak sampai kat dia. OK, setelah saya jelaskan, dia bersetuju untuk beritahu boss dia tentang hal ni. Lepas tu, dia tukar topic, Tanya tentang saya. Masa mula-mula tadi dah Tanya, saya ni cik ke puan? Normallah tu, baru jumpa, kenalah tahu kan. Lagipun saya memang tak suka orang panggil saya puan. So, I told him, I'm a miss. Paling tak best,soalan tu diulang sekali lagi. Lepas tu dia mula bercerita pasal diri dia yang lapan tahun kematian isteri dan mempunyai seorang anak yang dia bawa bersama. Oh my god! Saya ni nak bincang pasal kerja, bukan nak dengar luahan peribadi orang. Kot ya pun nak bercerita, agak-agaklah. Saya luangkan masa saya yang tak berapa nak ada ni untuk bincang pasal masalah blind kat sini. Bukan nak dengar cerita awak tu bersedia nak kahwin dengan blind. Ya Allah, menyesal terima pelawaan ni. Saya tak ada masa la untuk benda-benda ni. Bukan sombong tapi I feel something wrong, sebab saya tak kenal dia pun. Apa hal berulang kali cakap dia terima kalau jodoh dia blind? Terima seadanya katanya. Saya ni ada meeting dengan pihak luar kejap lagi. Tolonglah, saya nak cepat. Saya terima pelawaan ni pun sebab masalah accessibility je. Tak lebih dari tu. Serius saya tak suka. Saya mula resah di tempat duduk. Beberapa kali saya melihat jam bagi memberi isyarat kepadanya yang saya dah lewat dah harus pergi sekarang. Tapi dia ni macam tak faham. Akhirnya, saya cakap, saya kena pergi sekarang. Silap saya sebab bagi name card kononnya nak update saya pasal hal yang dibincangkan. So, cakap pasal kerja, saya balas. Kalau luar topic kerja, minta maaflah. Ingat saya ni apa? Senang-senang nak rapat dengan orang? Semua boy friend saya pun ambil masa nak kenal saya dan nak rapat dengan saya. Saya tak suka lelaki yang macam ni. Maaflah, saya bukan sombong, tapi itulah pendirian saya. Lagipun saya tak berkenan dengan pembawakan diri dia. Mencurigakan. Saya penatlah, saya penat nak layan semua ni. Kalau nak berjodoh dengan blind, saya doakan awak dapat blind yang baik. Stress!!!!!!!!!!!!

No comments: