SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, December 18, 2018

Pucuk Dicita, Ulam Mendatang

OK, saya happy, happy, happy, happy. Kenapa? Setelah monorel, kini giliran Air Asia pulak mencari saya. Di mana kedua-dua agensi ini adalah wanted! Monorel dengan kes kemalangan blind di stesen mereka, sementara Air Asia pulak adalah isu berkenaan web aksesibiliti. Air Asia ni bukan mudah nak link dengan mereka walaupun saya ni one of the instructor Air Asia. Sebab Air Asia tu, saya mengajar je, bukan orang yang deal. Lagi pun sekarang ni, Akademi Air Asia bukan lagi under Air Asia, dah out source. Dia email kat email general so PA boss forward kepada saya dan PR. Apa hal forward kat PR entah. Dorang ni tak faham kerja Accessibility kot. Tak apalah, janji saya dah contact dan bercakap dengan that guy. Dia pun dah susuli dengan whatsapp. Insya-Allah akan ada perbincangan dengan mereka macam mana nak improve website mereka tu supaya comply dengan W3C or WCAG. Semoga Allah permudahkan agar faedahnya dapat dinikmati oleh komuniti OKU Penglihatan dalam dan luar Negara. Semoga bertambahlah majunya Air Asia.

No comments: