SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, February 16, 2018

Kenapa Singgah Kalau Tak Masuk

Bosan-bosan, saya buka folder lagu-lagu saya semasa saya bekerja di production house, Makmu Megah dulu. Beratus lagunya. Ada yang memang dah ada dalam computer saya kat sana dan ada yang saya download untuk program TV. So, salah satu lagu kegemaran saya ialah lagu dari Flava, Kenapa Singgah Tapi Tak Masuk. Melodinya relax dan bersahaja. Bisa memberikan mood positif tatkala mendengarnya. Jom kita layan liriknya. Jarang sekali terdengar bunyi Ketukan di pintu hatiku ini Kalau adapun bila ku buka Tiada siapa yang berada di luar. Tapi sejak dua menjak kini Ku merasakan bagai ada tetamu Tanpa dijemput sudi menjenguk Pada waktu sepi menemaniku. Chorus: Tidak mungkin tiada di sini Kerna tiada siapa pernah kisah Akan aku tertanyaku siapa kamu Kenapa singgah kalau tak masuk Ke dalam hatiku. Jarang sekali ku rasa rindu Menantikan waktu untuk bertemu Bisakah bersua walau seminit Agar lahir peluang berterima kasih. Chorus: Jarang sekali ku sebegini Mengharapkan hati untuk diselami Jangan biar fikiran ku buntu Memikirkan mimpi dalam jagaku.

No comments: