SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, March 27, 2015

Persediaan Belajar Renang

Renang lagi. Saya ni boleh dikatakan ziro dalam ilmu renang ni. Bila plan nak masuk kelas renang, saya mula membaca tentang renang. Lepas tu pergi kolam, minta kawan ajar cara menyelam dan apungkan diri. Yelah, sekurang-kurangnya tak adalah kita ni tak tahu satu bendapun depan coach nanti. Malu tuuuuuu... Dah rasa confident nak masuk kelas renang, baru search fasal kelas yang ditawarkan. Banyak kali search, kebanyakannya di Putrajaya. Mahal pulak tu untuk enam sesi. Cari punya cari, jumpa yang RM300.00 untuk enam sesi di Bangsar. Sangatlah cantiknya. Nak pergipun senang. Nama coach ni Fauzi. Dari awal cakap nak masuk kelas renang, kami hanya guna SMS je. Tak pernah bercakappun. Sebenarnya saya takut nak call. Takut di'reject' disebabkan keadaan saya. Alhamdulillah, Ahad ni kelas akan bermula. Harapnya semua berjalan lancar. Persediaan yang saya buat? Semestinya mental dan fizikal. Kelengkapan: 1. Baju renang - Saya pilih yang satu helai dari atas ke bawah berzip di hadapan. Warna kelabu gelap dan biru terang. Jenama Arina RM200 lebih. Sayapun dah lupa harganya. Beli masa sales hujung tahun lepas. 2. Tudung: - Jenama Ogival jadi pilihan sebab saya tak nak tudung beroning. RM45.90. 3. Goggle: - Beli yang murah je RM36.95. Mereka yang nak cari pakaian renang bolehlah buat / sediakan budget.

No comments: