SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, March 4, 2015

Nor Eco Resort - Staff's Team Building

Menjadi pengerusi Kelab Sosial Kakitangan ni buat saya rasa kekok bila meeting sebab ada antara AJK saya merupakan staff senior dan berpangkat director. Sayapun tak tahulah kenapa x-boss saya ni memaksa saya memegang jawatan ni dan mempengaruhi members untuk menyokong dia. Tapi demi tanggungjawab, saya lakukan juga. Alhamdulillah mendapat kerjasama AJK lain. Beberapa bulan lalu, dalam jamuan makan tengahari, CEO mengarahkan saya dan AJK saya untuk merangka satu program team building untuk semua staff walaupun bukan members. Jadi hari ni, kami meeting bersama wakil daripada Nor Eco Resort berkenaan program berkenaan. Malas nak cerita detail sebab ianya masih dalam perancangan. Nampak gaya mac am menarik. Cuma saya sering ingatkan wakil berkenaan agar program ini tidak memberi sebarang tolak-ansur kepada blind staff dan saya mahu program ini mengikut standard. Blind staff yang jadi memberkelabpun dalam lima orang je. Saya menjangkakan blind staff yang akan ikut sertapun lima orang daripada 40 orang. Lagipun, sekadar blind, fizikal dan IQ masih normal, sama macam orang lain. Saya yakin blind staff boleh buat meskipun program ini dijalankan mengikut standard. Daki gunung boleh, takkan aktiviti team building tak bolehkan? Saya yakin semua orang boleh buat.

No comments: