SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, November 23, 2018

Memilih Tetap Memilih Serta Pujian Bermakna (Bacaan Perempuan Sahaja)

Hai korang, Hari ni agak free. So, tulis blog la kerjanya. Saya dah bagi warning ya kat atas tu. Kalau ada kaum lelaki yang masih gatal membaca entri ni, jangan kata saya mengada lak benda macam ni pun nak tulis kat sini. Diari saya, suka hati sayalah nak tulis apapun. Apa hal pulak bila korang baca saya nak tapis-tapis tulisan saya? Siapa suruh baca? Jangan kata saya gatal dan tak malu. OK la tu, saya tulis ada tapis lagi. Lantaklah, ada setengah pembaca blog saya ni jenis suka membawang dan mengata belakang. Hambeklah, korang nak dosa free sangatkan? Ambiklah. Dah, jom terus masuk topic. Just came back from NU Sentral. Hajat hati nak keluar duit dan beli makan je. Dah alang-alang masa banyak lagi, saya dan Kak Sha singgahlah di Audrey. Season Clearence katanya. Bagus! So, tak yah sibuk nak cari jenama lain. Ada sale banyak tuuuu... Beli yang kita suka dan puas hati. Biar mahal sikit janji boleh pakai lama. Tak adalah setiap bulan nak beli. Hahahaha... Audrey ni bukanlah jenama kegemaran saya. As long as ada material saya suka dan design menarik, sebat jelah. Promoter ni promot yang cotton kat saya buat apa? Saya suka yang satin licin serta design menarik. Biarlah belum kahwin pun. Dah memang minat saya macam tu. Reject! Tak berkenan coton ni. Murah memanglah murah, RM39, RM37 datang sekali tiga helai. Dah, tak payah! Saya Tanya promoter tu, yang licin dan berenda ada tak? Barulah dia tunjuk design-design menarik dengan warna menarik. Materialnya usah dicakap, lembut, licin dan sejuk! Haaaa... Ini baru taste saya! Memilih! Biarlah memilih. Memang saya memilih. Kalau yang di luar nak yang cantik, yang dalam pun samalah! OK, harganya boleh tahan. Tapi tak adalah sampai tahap Victoria Secret, Triumph dan Pierre Cardin yang pernah saya beli. Hehehehehe.... Materialnya tak kurang hebat. Meh kita try. Alaaaa... Tak dapat pakej tiga helai pulak. Satu helai harganya ada yang RM25 dan ada yang RM30. Tapi.... Kalau beli lima percuma dua! Katanya dah harga promotion. Yelah tu. Kalau tak promotion sehelai berapa eh? Congak punya congak, saya untung. OK, kita beli! Hahahaha... Proses pemilihan warna dan design pun berlangsung. Lalalalalala... Semuanya warna cantik-cantik dan design menarik. Yang penting, ringan, nipis, sejuk, licin dan lembut. Senang dibasuh. Masa kat counter, promoter merangkap cashier tu Tanya saya: Cashier: Adik dah kahwin? Saya: Belum. Saya senyum. Agaknya dia ingat saya dah kahwin kot sebab cerewet benar memilih tadi. Lepas tu nak yang cantik je semua. Hahahahahah.... Nak benda cantik ni bukan orang dah kahwin je pandai kak. Orang single macam saya pun menitikberatkan kecantikan segenap segi. Hahahahaha.... Yang dah kahwin pun ada yang tak kisah pasal ni. Saya pakai untuk kepuasan saya, bukan untuk tontonan sesiapa. Cashier: Cantik diakan kak? Kata cashier kepada Kak Sha merujuk kepada saya. Kak Sha ketawa. Kak Sha: Memang cantik. Hamboi, bukan main kau puji aku. Sebab dah dapat duit aku beratus. Hahahahahahaha...

No comments: