SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, November 23, 2018

Dagu Origenal

Semalam, ada orang kata nak hantar saya balik. As I said, sekarang, saya akan berkawan dengan sesiapa sahaja dan keluar dengan sesiapa sahaja asalkan dia tidak mengada-ngada. Tidak ada lagi sekatan seperti dulu. Malas dah nak sekat-sekat diri sebab orang. At last, saya yang ditinggalkan. So, selagi belum sah jadi isteri, saya akan berkawan seramai mungkin yang penting saya masih lagi sedar yang saya seorang perempuan muslim. Insya-Allah, batasan yang satu ni saya akan jaga. So, tepat jam 6.00 petang, sampailah orang tu ke office saya. Actually before that, true phone, dia dah Tanya: Dia: You penat hari ni? Saya: Biasa-biasa je? Kenapa? Dia: You kan seharian audit. Tak sakit kaki? Saya: I pakai heel hari ni. OK la. On the way balik, dia lencong ke laluan lain. Siap jalan KLIA lagi tu. Saya: Eh, you nak pergi mana ni? Biar betul? Jauhlah KLIA tu. Dia: Jalan je KLIA, nanti kita keluar balik dari jalan ni. Kalau KLIA pun apa salahnya. Bukan you yang drive, I yang drive. Saya: Tak adalah. Terperanjat. KLIA kan jauh. Dia: Alah, 1 jam je. and akhirnya, kami berhenti di Awan Besar untuk dinner. He ask me either we have to solat first or dinner first. I said solat nanti leka susah. Then he agreed. After Maghrib, we back to our original plan, dinner. Saya tak laparpun sebab during access, masa lunch I rosakkan diet dengan makan nasi. Dia nak makan satay. Dia kata I kena makan jugak. OK. I nak dua tiga je. Satay bukan kegemaran saya. Dia nak order lain untuk saya. Tapi saya menolak. Memang kenyang gila sebab makan kat Gajah Mada lunch tu portionnya besar. Masa duk menunggu satay dia siap, kami berbual-bual. Dia ambil tempat di depan saya. Tiba-tiba, dia Tanya soalan ni pada saya: Dia: Dagu you tu dari asal macam tu ke sebab you jatuh ke, berlanggar ke macam mana? Saya boleh agak apa yang dimaksudkannya. Mungkin soalan tu menjurus kepada lekuk di dagu saya. Untuk pastikan yang saya tak salah tafsir: Saya: Dagu I yang mana? Kenapa? Dia: Tu, yang kat dagu tu. Macam lesung pipit pun ada. Orang lesung pipit kat pipi, you kat dagu. Saya tak mampu menahan gelak. Sambil tu berusaha menutup dagu saya dengan tudung walaupun saya tahu tudung tak mampu menutupnya. Kalau tutup nanti something wrong la dengan tudung saya. Dia: Eh, janganlah tutup. Biar jelah. Saya: Origenallah. Dari lahir dagu ni macam ni. Takkan I nak pergi buat pulak. Siti Nurhaliza pun ada gak. Tapi dia punya belahan dia halus dan rapat. Macam mana saya tahu? Sebab saya pernah pegang dagu Siti masa shooting hahahaha... Kebetulan nombor makanan dia naik. Dan dia ke kaunter. Saya mengambil kesempatan itu untuk merasai belahan dagu saya. Ketara sangat ke sampai dia Nampak? Memang boleh rasa. Apatah lagi mata yang melihat. Tiba-tiba: Dia: Dia pegang dagu dia hahahaha... Ish, macam hantu pulak dia ni. Tiba-tiba dah sampai. Saya: Yelah. Nak tahu, ketara sangat ke sampai orang tegur? Jujurnya belahan dagu saya ni bukan kali pertama ditegur. Dia: Ketara you. Nampak jelas. Kebetulan dia whatsapp saya, saya Tanya dia, apakah malam tadi tu kali pertama dia perasan lekuk dagu saya? Dia: Tak adalah. Salah satu penarik I nak you la. Dia: First time jumpa kat ofis tu I dah perasan. Saya: Ramai tak orang yang you jumpa macam ni? Dia: You are the first. Patutlah jakun semacam je tengok dagu orang berlekuk. Kutuk saya dalam hati. Saya: Jumpa may be I'm the first. Tapi Nampak, Siti Nurhaliza yang first kan? Dia: Tak perasanlah pulak. Siti Nurhaliza cantik jelita yang popular serata alam tu dia boleh tak perasan dagu berlekuk? Orang hangat memperkatakan tentang dagu Siti Nurhaliza suatu ketika dulu. Dia tak perasan? Boleh tak perasan? Wei, aku yang keluar entah dari ceruk mana ni kau perasan pulak dagu berlekuk? Heheheeheh.... Memang parah kau ni.

No comments: