SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, November 14, 2018

Kritiria Perempuan Pilihan

Assalammualaikum dan selamat petang semua. Sebenarnya saya kena semak perlembagaan office sukan saya. Tapi rasa mood menulis blog datang. You guess what? Ada sorang hamba Allah ni berkenalan dengan saya. Asalnya atas urusan kerja. OK, saya ni peramah. Orang ramah dengan saya, so saya ramahlah dengan dia. Diam tak diam, dia mengaku yang dia ada feeling kat saya tapi kan masih baru kenal so, berkawan jelah dulu. Hahahaha... Lelaki, jangan mudah terpedaya. Dia orang ni bukan boleh pakai sangat. Datang pada kita bila-bila masa dan pergipun boleh bila-bila masa. Saya minta Allah jauhkan saya dari derita cinta sekali lagi. Masa cakap pasal ni, terlintas di hati nak Tanya: Perbualan ni berlaku menerusi Whatsapp. Gila kau nak Tanya kalau berdepan. Malu kot. Saya pun bukan berani sangat dalam soal perasaan ni. Tapi hati nak tahu. Entah-entah dah berapa ramailah perempuan yang dia cuba ngoratkan? Saya: Boleh nak Tanya soalan tak? Dia: Apa dia? Saya: Sebelum you nak kenal I, you pernah nak kenal siapa? Salah soalan sebenarnya hahaha... Dia: Laaa... Banyaklah yang I kenal. Lepas tu bla... bla... bla... Dalam perbualan tu, saya dapati dia ni seorang mamat yang cerewet. Dia: I ni jenis yang sangat cerewet you. Not an easy for me to like anyone. Kesimpulannya, jawapan kepada soalan you tu adalah... NIL siapa get in touch seperti you. Selalunya adalah terfikir nak know further but at the early stage of berkawan pun dah tak berkenan. Saya: NIL tu apa? Dia: Tiada =NIL Dia: I have my own criteria. Saya: Apa yang membuatkan you tak berkenan tu? Dia: Cara dia bercakap, cara dia berfikiran. Nak berkawan tak adalah. But for office mater OK la. Huish, melampau mamat ni. Kalau setakat cara berfikir tu biasalah. Tapi kalau cara bercakap pun masuk kritiria... Cerewet tahap king! Dia siap mengaku dia cerewet. Saya: So, criteria you apa? Dia: Criteria I banyak you. Cara jalan pun I tengok tau. Even cara makan pun I tengok selain kesihatan family background dan sebagainya. Itu semua akan dinilai sedikit demi sedikit kalau nak go further. Saya: You nak orang yang berjalan macam model ke? Dia: Eh, tak adalah. I just nak dia jalan dengan bersopan yang benar-benar bukan yang dibuat-buat untuk jual saham hahahah... Amboi, kau punya kritiria kan? Habis yang kau feeling kat aku tu, aku cukup ke semua kritiria kau tu? Whatever! Kalau Allah tulis awak tu jodoh saya, ke mana saya lari pun, saya tetap akan jadi milik awak. Tapi kalau Allah kata saya bukan untuk awak, sederas mana awak mengejar pun, saya pasti akan hilang. Malas fikir! Sekarang ni, berkawan je sebanyak mungkin. Orang baik dengan kita, kita baik dengan orang. Nak feeling-feeling macam dulu tu... Tak payahlah Tinta. Nanti kau kecewa. Semua ni milik Allah dan pinjaman daripadanya. So, bersedialah untuk sebarang kemungkinan. Jangan berharap seperti dulu.

No comments: