SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, November 12, 2018

Boleh Tak Kalau Tak Nak?

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Hari pertama masuk kerja dah kena pergi walkabout Brickfields. Ditakdirkan hujan lebat. Habis semua lencun. Kebetulan balik dari walkabout ada orang call. Offer nak hantar balik bila tahu saya lencun. Hadoi, hati ni entah kenapa semacam je. Rasa tak nak. Tapi Nampak dia macam berkecil hati. Rasa tak best buat orang berkecil hati. So macam mana? Nak tak nak, saya terima pelawaan tu. Janji 6.15 dia datang jemput saya kat office. Saya kalau boleh tak nak berduaan dengan dia. Tak nak susahkan dia. Tak nak delay dia balik. Lagipun setahu saya dia tak drive balik. Tinggal kereta kat office then naik moto balik. Tapi kenapa pulak hari ni nak hantar saya? Kan kena drive tu? Hati rasa semacam menunggu waktu jam 6.15. Jantung rasa laju je bila tengok jarum jam melepasi angka 6. Boleh tak kalau saya tarik balik cakap tak jadi? Saya tak tahu kenapa perasaan ni macam ni petang ni. Saya takut. Tapi takut apa? Dia bukan jahat setakat yang saya kenal. Yang penting hati saya tak enak. Semoga tiada apa yang kurang baik berlaku. Doakan saya ya. Saya kena bersiap sekarang dah 6.05. Dia ni tak takut jam ke nak hantar saya balik ha? Tak nak ke call or whatsapp cakap tak jadi? Hailah, dah kenapa dengan aku ni? Tebiat ke apa? Jangan mengada boleh tak? Masa, tolong berhenti kat sini je boleh untuk hari ni? Rasa tak nak lalui detik 6.15 tu. Jarum ni degil, nak jugak berpusing. Boleh tak faham apa yang saya rasa? Boleh tolong tamatkan hari ni setakat ni je tak?

No comments: