SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, March 6, 2017

Lancome, Jenama Yang Tak Pernah Saya Pandang

Hai, hai, hai, pembaca budiman, mood rajin nak update fasal kecantikan ni. Nampak tak apa dalam gambar tu?

Lancôme, satu jenama yang tak pernah saya pandang walau sebelah matapun, baik mekap, mahupun minyak Wangi. Jothy selalu jugak bawa perfume Lancôme ni, tapi saya tak minat bau dia walaupun origenal. Alkisah bermula apabila blusher SimpliSiti saya habis. Alamak... Masa ni pulak dia nak habis. Orang dahlah banyak kerja luar sekarang ni. Saya teringat kata sales girl Bobbie Brown dulu, kalau nak blusher yang span sekali dengan botol macam SimpliSiti tu, produk Shiseido ada. So, saya bertemankan kakak office dan kakak sedepartment saya ni gigih menyinggah di kaunter Shiseido. Spoil betul, sales girl Shiseido tak ada. Yang ada, sales girl Parkson. Menyampah betul saya kalau pergi kaunter, sales girl tak ada. Sebab for the first time purchase, mestilah kita nak consult kan? Kata Kak Sariha, warna blushernya tak berapa menarik. Better survey yang lain. Pandang kiri kanan, depan belakang, kelihatan Lancôme. Kak Sariha dan Kak Sariza ajak saya ke sana. Ala... Lancôme? Hmmm... Tak menariknya. Ku gagahkan jua kaki ke kaunter Lancôme. Tengok-tengok, dan sales girl Lancômepun mula memainkan peranan menjual produknya. "Warna blusher dia ni menarik," Komen Kak Sariha saat pertama kali melihat blusher display Lancôme. Sales girl memainkan peranannya, dicubanya kepada saya blusher. Wow! Warnanya cantik Tinta. Sesuai dengan kau. Komen Kak Sariha dan dipersetujui Kak Sariza setelah sales girl siap mengenakan blusher tersebut pada saya. "Kau Nampak lain. Blusher ni memang ngam dengan kau," OK... Hati longlai tadi mula bunga-bunga. Saya minta sales girl cubakan pada saya mascara pulak sebab maskarapun dah habis. Bulu matapun dah tak naik bila pakai. Maskarapun OK, Nampak makin panjang bulu mata saya yang sedia panjang. Hahaha... Kawan UiTM dulu kata, bulu mata saya, bulu mata unta. Kakak sales girl ni baiklah. Siap mekapkan saya. Pakaikan compact powder, shimmer dan lipstick. Kakak-kakak ni kata, lipstick ni cantik dan sesuai dengan saya. Memandangkan lipstick dah banyak, saya taklah excited sangat dengan lipstick. Compact powder ya, bila Kak Sariha kata, bedak ni cantik dengan saya, saya terus rasa nak beli sebab bedak Bobbie Brown dan Body Shop yang saya ada, menggelapkan kulit saya. Tapi untuk petang tu, saya ambil blusher dan mascara je dulu. Ah, Lancôme pun, Lancomelah. Kakak sales girl kata, macam pernah Nampak saya. Apa taknya, saya beberapa kali bertandang kat kaunter jiran dia, SK-II untuk skin care saya. "Nampak SK-II je. Sampai hati tak Nampak Lancôme," Seloroh kakak sales girl yang baik hati tu. Katanya dia bosan, tu yang dia mekapkan saya. "Sebenarnya, saya memang tak minat Lancôme," Beritahu saya jujur. "Sayapun dulu tak pandang Lancôme. Tapi Lancôme dah makin maju tau. Lancôme ni pakaian artis-artis sekarang ni," Dia bercerita. Apa-apalah kak. Saya ni bukan jenis cepat terpengaruh dengan artis. Kalau cantik kat saya, baru saya beli. Dapat baucer RM40.00 tuuuu... Guna Parkson's staff purchase lagi. Jimatlah 20 pratus untuk setiap item. OK la kan? Jimat RM50 lebih jugaklah. Sudahnya, saya beli blusher yang kena guna brush. First time pakai, Kak Sariha kata OK, saya pandai pakai dan tak perlu risau comot. Rahsianya, saya guna berus besar dan bulat. Kalau guna berus yang dia bagi leper dan panjang tu, tak tahulah jadi rupa apa. Kepada yang nak dapatkan Lancôme, ni harga dua barang ni untuk Februari, 2017: Subtil - Long Lasting Powder Blusher Colour Veil - Buildable Intensity =RM165.00 Mascara Effect Oil Deployes Tenue Extreme - White Angle Fan Effect Mascara Extreme Hold =RM130.00 Nanti saya update lagi fasal Lancôme ni.

1 comment:

qasehqasrina said...

Perfume Lancome Miracle, akak suka sangat.