SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, March 17, 2017

Eyeliner

Hari ni, saya di office. Meetingpun kat office dan ada satu meeting dekat-dekat ni je. So, kita mekap simple-simple je hari ni. Siap pakai eyeliner, saya mendapatkan Kak Sariha. Saya: Kak Sariha, OK tak eyeliner saya? Konsep mekap hari ni simple. so, tak nak pakai eyeshadow. Kak Sariha: OK. Saya: Jadi tak saya tebalkan hujung tu? Kak Sariha: Tak nampaklah. Saya: Sebenarnya, saya tekan ala-ala je. Takut salah. Kak Sariha: Patutlah tak Nampak. Saya: Macam mana nak tebalkan dia kak? Kak Sariha: Sebenarnya akakpun tak reti. Tapi akak tengok orang buat, kau kena tarik lagi hujung, keluar dari biasa kau buat. Lepas tu tebalkan kat situ. Saya: Macam mana? Kak Sariha: Akak tunjuk eh. Tapi pakai pen. Akak tutuplah pen ni. Akak nak buat tak pandai. Akak tunjuk bentuk dia, lepas tu kau cuba buat. Saya: OK. Kak Sariha mula membuat lakaran pada kelopak mata saya. Saya: Apa tu? Tak rasapun bentuknya. Tekanlah kuat sikit. Kak Sariha: Oh, tak rasa ya? Akak takut nanti kau kata, apalah akak ni tekan kuat-kuat. Saya: Lembut sangat. Macam mana nak rasa bentuknya. Kak Sariha menguatkan sedikit tekanan supaya saya dapat gambaran bentuknya. Saya: OK, faham. Saya mula buat garis sepanjang tepi kelopak mata dan tarik ke hujung mata lebih dari biasa. Kak Sariha: Betul. Yang hujung tu, tebalkan dia. Saya cuba melakukannya. Kak Sariha: Nampak bentuknya, tapi tak berapa cantik. Saya: Saya cuba yang kananlah. Yang kiri ni kekok sikit. Lantas saya buat garis pada tempat yang sama di mata sebelah kanan. Kak Sariha: Haaa... Cantik. Yang ni jadi. Kalau ada asas, nak buat yang bunga-bunganya taklah susah sangatkan? Maknanya, yang kiri ni tak jadi sebab kekok. Saya cuba lagi beberapa kali. Siap kena padam balik dengan make up remover. Lepas tu jadi sikit dan Kak Sariha tolong kemaskan garisan yang ditebalkan pada hujung mata. Alhamdulillah, belajar satu cara baru pakai eyeliner. Sebenarnya, saya ni cepat bosan kalau buat benda sama hari-hari. Tu yang nak belajar cara pakai eyeliner yang baru tu. Nanti nak search kat youtube dan nak minta Kak Sariha ajar. Hahaha... Tapi kalau dengan orang tak jemu pulak. Buat benda sama hari-hari jemu.

1 comment:

qasehqasrina said...

Semakin hebat Adik akak seorang ni..