SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, September 26, 2009

Ferrari... Buat Aku Panik!!!

Cuti-cuti macam ni, tak banyak benda yang aku buat selain kerja-kerja rumah. Siap semuanya, aku pun mulalah berdamping dengan Ferrari kesayangan aku ni :) Nasib baiklah ada si comel ni, dapatlah aku melayari internet termasuklah "update" Suria Khatulistiwa aku ni. Sedang aku asyik menaip, tiba-tiba Ferrari mati. Aku tekan "button on", tak hidup. "Button on" ku tekan berulang kali, Ferrari masih diam. Skrinnya tetap gelap. Tiada "window" kelihatan. Ya Allah! Macam mana ni??? Aku susah hati. Macam mana kalau Ferrari rosak? Macam mana dengan dokumen-dokumen di dalamnya? Aku sedih, nak nangis. Ish, apa ni? Sikitpun nak nangis ke? Perasaan sedih ku tahan. Aku cuba bertenang. Badanku sandarkan ke kerusi di hadapan meja tulis, berhadapan Ferrari. May be ada something yang tak kena kot? Lama berfikir, Oh, mungkin... Aku cepat bangun mendapatkan "extention" tempat di mana plag Ferrariku sambungkan. Laaa... Patutlah, aku lupa buka suiz, bateri habislah niii. Aku menarik nafas lega tatkala "button on" ku tekan, Ferrari berfungsi seperti biasa. Aku senyum sendiri.

2 comments:

kembarasufi said...

Sediakan bateri sebelum hibernate.. :)

TINTA EMAS said...

:) itulah. Tapi macam mana nak sediakan bateri? Tinta lupa yang Tinta guna bateri. Ingatkan dah buka suiz :)