SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, September 19, 2009

Semalam...

Di Masjid Jamik, aku terserempak dengan Muna dan Zaris. Aku yang mahu pulang ke rumah pada mulanya, menyertai mereka membeli-belah di Jalan Masjid India. Dengan gaji belum dapat, tak banyak barang yang aku beli. Tapi dapatlah beli kerongsang untuk mama dan acik dan songkok untuk abah dan Hakim. Okaylah tu daripada tak ada apa-apa. Jalan punya jalan, jumpa pula dengan jam tangan budak. Cantik! Jam bergambar pelbagai watak fairy tale! Hmmm... Kalau aku masih budak-budak, mesti aku takkan lepaskan peluang ni. Bukan senang nak dapat barangan watak fairy tale kegemaran aku. Emmm... Aku nak juga! Tak kira! Apa lagi, beli jelah. Ops, jangan silap, bukan untuk aku, tapi untuk Sarah dan Muhaimin, sepupu aku yang masih kanak-kanak. Untuk Sarah, ku belikan jam tangan merah gambar Cinderella. Lama jugalah memilih. Semuanya aku suka. Snow White pun ada. Fikir punya fikir, beli Cinderella jelah, watak fairy tale paling popular! Untuk Muhaimin pula, jam warna biru gambar Spiderman. Lepas tu baru beli songkok abah dan Hakim kat Wisma Yaqin.

Lepas tu, aku balik. Pukul 2.00 sampai rumah. Kemas beg dan buat apa yang patut. Lepas Asar keluar dengan Haida, pergi KL Central beli kuih raya tambahan. Kesian pula si Haida bawa beg roda besar. Dia jarang keluar sorang kecuali tempat yang dah biasa. Hujan pula tu hari ni. Dah dia teman aku beli kuih raya, apa salahnya aku hantar dia. Jadi, aku hantar Haida kejap pergi Masjid Jamik. Kemudian patah balik ke KL Central berbuka puasa dengan Zaris dan suami. Masa aku pilih kuih raya tadi, dia call suruh aku book meja kat Mac D, tapi aku hantar Haida dulu. Pukul 6.00 lebih baru sampai KL Central balik.

Akhirnya aku berbuka dengan Zaris. Puas aku fikir nak berbuka dengan siapa semalam. Haida balik, Hana berbuka di luar. Tinggallah aku sorang. Tak bestlah buka sorang-sorang. Lepas buka beli coklat dan makanan sahur. Dah nak balik, malas nak masak. Pukul 9.00 baru sampai rumah.

No comments: