SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Sunday, May 21, 2017

X-Garcia Yang Tak Diduga

Masih lagi berkisar kepada kerjaya saya. Tahun ni, office memutuskan untuk bagi staff X-Garcia. X-garcia ni diberi percent daripada gaji. Paling tinggi pun, akan dapat 25 pratus je berdasarkan KPI. Alhamdulillah. Dah diterima pun beberapa bulan lalu. Bila saya cek akaun saya, saya rasa tak percaya melihat amount yang masuk ke dalam akaun saya. Betul ke semua jumlah tu X-Garcia? Saya tunggu surat keluar. Ya benar. Jumlah tu semuanya dari X-Garcia saya. Ya Allah, terima kasih Allah, terima kasih. Boss saya tanya saya, berapa saya dapat? Yalah, mesti dia nak tahu banyak mana saya dapat hasil daripada KPI yang dia bagi kat saya. Saya beritahu boss. Boss kata, banyak jugak. Bila dikira-kira, ianya 21 pratus point something daripada gaji saya. Syukur Allah, sebab bagi saya semua ni. Dengar khabar jugak, selain daripada orang yang naik pangkat dapat gaji baru ikut jawatan, semua staff insya-Allah akan dapat kenaikan dan kenaikan tu akan diberi sejak dari Januari. Apa pun, jangan happy dulu. Macam-macam boleh jadi. Kita tunggu surat atau pelaksanaannya dulu.

No comments: