SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, May 18, 2018

My Secret Admire

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Wahai pembaca sekalian, sihatkah anda dalam menjalani ibadah puasa ni? Harap semuanya going well dan kita sama-sama dapat jalani ibadah ini dalam suasana harmuni. Alhamdulillah, tidur saya cukup dan saya bangun hari ni dengan bersemangat dan keceriaan. Awal betul saya tidur malam tadi. Jam 10.00 dan bangun jam 3.50. Kenapa bangun awal sangat? Sebab saya ada jam bergerak dengan saya. Hahahaha... Korang mesti pelik macam mana jam bergerak tu kan? Si Chiko la. Dia tu suka tidur awal lepas tu bangun then kacau saya. Menyelit kat tubuh badan saya sana sini. Pijak tubuh sayala, main rambut saya la. Tapi dah lama dia tak tekap leher dia kat telinga saya. Baru-baru ni dia cuba tekap badan dia kat telinga saya. Hahaha... Kalau saya tak bangun, bila dia bosan, dia akan bising dan minta keluar bilik. Kalau saya sedar, dia terus minta keluar bilik. Nak makanlah tu. Macam mana tak gemuk? ********************** Waktu saya bertandang ke tempat Aqilah pagi tadi untuk tunjukkan gambar padanya, Dr. Jac ada kat situ. Dia kata saya nak tunjuk gambar boy friend. Hahaha... Taklah. Gambar ucapan Ramadhan sebenarnya. Dr. Jac: Tinta, you know or not, banyak eye on you tau. (Biasalah, Dr. Jac ni cakap campur-campur hahaha..) Saya: Banyak eye? Dr. Jac: Bukan, banyak mata yang pandang awak tau. Saya: Hayyo!!! Saya bukan artislah. (Jawab saya dalam gelak tawa) Dr. Jac: Ayyo! You ada ramai secret admire you know. Aqilah: Ha'ah Tinta, kau ramai peminat. Gayathiri: Betullah Tinta, awak ramai peminat tau sebenarnya. (Gayathiri ni sebilik dengan Aqilah. Dia bertugas under Welfare Unit too. Same with Aqilah.) Tinta: Merepeklah. (Saya ketawa lagi untuk menyembunyikan malu saya. Apalah pagi-pagi dia orang merepek ni.) Dr. Jac: I'm telling you the truth. People talk to me. Lelaki sendiri yang beritahu saya. Sebab tu I tahu. You nak tahu siapa tak? Tinta: Siapa? Dr. Jac: One of them, one man who converted to muslim. Gayathiri: How did he tell you, mam? (Si Gayathiri ni pulak yang excited. Hahahaha...) Dr. Jac: That day, he called me about the masseurs. Tak tahu macam manalah, dia boleh buka cerita pasal Tinta then he confess la. (Oooo... Saya tahu mamat tu. Dia ada jugak whatsapp saya or PM saya di FB. Saya je malas layan dia. Tahu jelah, saya tak suka orang cakap bukan-bukan.) Gayathiri: Wow!!! You memang ramai peminat, Tinta. Dr. Jac: That's why. Better you choose and get married fast la. Nanti umur you meningkat. (Amboi, nak suruh pilih baju ke apa ni suruh pilih cepat? Hahahahaha.) Tinta: Ah, merepeklah. Aqilah: Eh, betullah, Tinta. Dia orang akan cakap sendiri. Ramai, bukan sorang je. Dia orang akan mengaku kat kita yang di bahagian Welfare ni. Kita orang kan selalu dengan dia orang. Gayathiri: Betul Tinta. Sometimes, man, tak berani cakap depan you. Tapi cakap kat kita. Aqilah: Dia orang malu kot nak cakap dengan kau. Tinta: Siapa suruh tak cakap. Tak cakap tak adalah. Tapi better jugak tak cakap. Kalau cakap tu ramai, nanti saya pulak kena lukakan hati ramai orang. Tak naklah macam tu. Kalau boleh, biar yang cakap tu, saya tak perlu lukakan hati dia. Saya bukanlah tunggu Mr. Perfect, sebab sayapun tak perfect. Sekadar yang serasi dan boleh buat saya rasa selesa bila bersama dia dari segala segi. Gaduh-gaduh tu pun bagi saya biasa. Sebab sayapun suka buat perangai jugak hahahaha... Takkan dalam sesuatu hubungan tu bahagia je memanjang tak ada gaduh? Cuma, janganlah buat something yang melampau macam curang misalnya. Macam yang saya couple sebelum ni, ada je gaduh. Tapi saya kalau gaduh, saya fikir tu gaduh biasa untuk jangka masa pendek. Tak ada sampai gaduh then nak putus. Semua orang buat silap. Semua orang ada kelemahan. Kita ditemukan dengan seseorang untuk saling melengkapi. Kitakan puzzle. Bila dipadankan jadi sempurna kan? So, jodoh tu kalau ada Alhamdulillah. Dia akan datang tepat pada masanya dan takkan salah alamat. Tak perlulah kita fikirkan sangat. Tak perlu nak kejar-kejar. Apa yang ada, kita lalui je. Bila sampai masa, pasti kita akan berjodoh.

No comments: