SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, August 2, 2017

Sofa Impian

Assalammualaikum readers, Semoga semuanya sihat-sihat saja. Saya masih di pejabat. Nak selesaikan kerja-kerja yang tertunggak. Sekarang kan banyak kerja luar so, adalah beberapa hal tertunggak. Sebelum sambung buat kerja, saya nak berangan sikit. Tak salah kalau berangan kan? Mungkin dari angan-angan ni kita berusaha untuk memajukan diri. Tapi berangan kali ni agak tak masuk akal dan over. Nama pun berangankan? So tak apalah kalau berangan tinggal dalam istana kat angkasa lepas atau kat dasar laut pun. #Jangankecamsaya Baru-baru ni saya survey-survey sofa. Biasalah, kalau dah nama suka berangan, mestilah berangan yang tak-tak. Memang dari dulu saya berangan nak beli barangan Lorenzo. Mungkin saya akan rialisasikan Lorenzo ni melalui sofa saya. Waaahhh... Dah baca fasal Lorenzo ni, terberkenanlah pulak kat sofa bertatah swarovsky dia. Tak tahulah berapa harganya. Mungkin belasan atau puluhan ribu ringgit. Tak sesuai langsung. Rumah pun murah, berangan je lebih. Tak apalah. Nak berangan jugak. Tengok ni. Bukan main lagi sofa dia. Macam sofa raja-raja kan? Saya akan duduk atas sofa ni, emmm... macam puteri raja. Sofa ni sesuai duduk dalam istana la.
Tengok yang ni pulak. Bertatah permata gitu. Kalau saya jutawan bolehlah kan? Berangan tidur seratus tahun pun belum tentu dapat Tinta.
Lampu Candeliar ni sesuai kalau dipadankan dengan sofa ni kan?
Siap Swarovsky Kristal lagi kau. Waaa... Dapat rasa duduk sekejap pun jadilah.
Nampak tak saya ni memang suka berangan? Ni baru sikit saya berangan. Siapa yang kenal saya, tahulah saya macam mana. So, korang tak yahlah nak kecam-kecam saya. Berangan itu hak semua orang. OK la, korang cucilah mata dengan sofa idaman saya ni. Kot-kot korang boleh join berangan sekali. Cukup-cukuplah Tinta. Buatlah annual report kau tu. Date line 4 HB ni. Kau dahlah cuti. Sudah, sudah. Lepas tu nak sambung tulis novel lagi. Sempat ke tidak tah nak tulis novel ni. Target hati, satu hari satu bab. Tapi hari ni macam tak tercapai je. Kau jangan hangat-hangat tahi ayam je Tinta. Buktikan pada semua yang kau boleh. At least, dalam masa enam bulan dari sekarang, tulisan kau dah duduk atas meja penilai. Puisi pun tak betulkan lagi. Macam manalah kau ni?

3 comments:

manjalara Masseur said...

ya. tak salah berangan. semoga jadi kenyataan. nanti kalau dah dapat beli undanglah saya ke rumah. dapat merasa duduk sekali pun jadi lah. hehehe ^_^

TINTA EMAS said...

Hahaha berangan tak habis-habis ni.

TINTA EMAS said...

Nanti kalau betul-betul dapat, saya ajak awak dating rumah untuk buat test hahahahahaha