SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, August 23, 2017

Menyampah!

Assalammualaikum semua. Dah lama tak sembangkan? Busy sikit sejak akhir-akhir ni. Hari minggu pun tak ada kat rumah. Kerja pun ada yang tertangguh. Sejak kebelakangan ni, saya selalu tention. Banyak benda saya nak kena buat. Kadang-kadang yang keluarkan arahan pun tak mengagak. Semua benda suruh saya. Sepanjang kerja kat sini, saya tak pernah rasa sibuk macam sekarang ni. Kadang-kadang tak tahu mana yang patut didahulukan. Semua rasa penting. So pagi ni, ada meeting dengan Maybank. Ni yang buat saya bengang ni. Pihak atasan pun gatal nak masukkan seseorang yang posesif dalam meeting ni. Dah benda ni berkaitan aksesibiliti, cukup department kita orang yang involve for the first time ni. Kalau ada hal-hal yang perlukan orang lain, kami akan panggillah nanti. Pihak atasan mula-mula note my boss and that person je. Tapi my boss ask me to join sebab his planning I'm going to replace his place after his retire. So, I'm just follow instruction. Of cause la saya yang buat urusan temujanji dan sebagainya. First, time propose, pagi esok. That person inform big boss's PA yang dia tak boleh hadir sebab ada meeting bela, bela, bela. Apa susahnya? Kau boss, and the meeting is internal meeting what? So, kau tunda je la meeting tu time line. Bukan susah pun. Just inform your staff and your staff will arrange everything. Ingat kami ada masa ke nak follow kau punya masa? Our department ni banyak kerja luar dan meeting Maybank ni most relevant with our department. So, kalau kau tak nak adjust your internal meeting, just let us go on with this meeting with out you. Saja je nak rasa diri penting kot sampai nak kena ikut masa dia. My boss said, if Maybank agree with our propose time, just go on. But, Maybank ask for this morning untuk adakan meeting tu. Dia cakap dia ada meeting lain, dan dia kena lari-lari. Up to you. Malas aku nak layan. We will go on. Lepas tu, bila saya cakap dengan dia, Maybank nak pagi ni, dia macam my boss pulak bagi arahan kat saya on je la. Dia ingat tanpa dia, kita cancel? Sorrylah. Pagi ni, orang Maybank whatsapp me, inform dia orang on the way. Saya call my boss and her inform that Maybank's staff is on the way. Dia suruh pulak saya invite other staff untuk masuk meeting sama. Kenapa tak cakap awal? Ingat saya ada masa nak layan benda last minute macam ni? Dahlah orang tu pun susah nak cari. I just try once to call that person, tak jawab, saya terus belah. Tak kuasa nak melayan. Patutnya my boss la cakap nak invite siapa. This is our meeting kot. Si GM ni pulak time tu la nak cakap fasal fighting for our rights. Dahlah cakap benda yang tak boleh terima. Tu lain kali saya cerita. Saya tak salahkan dia. Dia tak faham sebenarnya fungsi aksesibiliti dan kenapa kita fight. Nak marahpun, tak boleh kan? Dalam meeting, that person tu banyak diam. Tak cakap apapun sangat. Yelah, bukan bidang dia. Bila GM tiba-tiba masuk Nampak she try to talk. Biasalah, depan orang besar kan? Bila sembang masa minum dah habis meeting barulah dia chit chat dengan Maybank's staff. Cakap macam-macam. Kalau you tak guna public facilities and always depend on people, tak payah banyak cakap. Kau bukan tahu sangat pun accessible tak accessible. Cakap je pandai, tapi pelaksanaan, hancur. Menyampahlah saya dengan orang suka tunjuk bagus ni. Cakap banyak, kerja tak jalan pun. Memang bengang rasanya. Dahlah, nak siap sedia pergi meeting dengan Apple Malaysia pulak. Nak jumpa dutch guy dari Apple lak ni hehehe... xoxo

No comments: