SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, December 26, 2011

Shopping, Shopping Dan Shopping

Semalam, seharian aku di Sogo dan Jalan TAR. Sogo, memang tempat shopping yang aku suka lebih-lebih lagi akhir tahun macam ni. Sebab apa? Sebab "end year sale" la. Tujuan utama aku nak beli kasut. Mula-mula tengok Bonia. La... Designnya tak menepati cita rasa aku sebab designnya lebih kepada orang dewasa tambah lagi aku yang cerewet pilih kasut ni. Lepas tu pergi Sembonia pulak. Ada yang aku berkenan, tapi tak ada warna pulak. Putih campur hijau, tak naklah! Aku nak cari kasut hitam. Pergi Carlorino pulak. La... Kasut dinner dah Carlorino, nak beli Carlorino lagi ke? Ah, janji aku selesa dan aku pakai. Ketepikan soal jenama. Cuba punya cuba, adalah dua pasang aku berkenan. Timbang, ukur, sukat, harga sama je. Nampaknya yang hitam atasnya bertali kelabu menjadi pilihan hati.

Lepas tu teman Muna nak beli handbag pulak. Muna pilih, akupun sibuk memilih. Eh, siapa nak beli handbag sebenarnya ni? Muna ke aku? Ah, kalau dah ada budget tu boleh je. Bonia, ah, kurenglah designnya dia. Aku ni kan cerewet. Nak yang banyak compactment la, nak ada poket luarlah, nak itulah, inilah. Dah semua jenama kami jelajah, Sembonia, Alain Delon, Guess dan banyak lagi. Tiba-tiba hati tertarik dengan sebuah handbag Polo. Dah elok tanya fasal beg tu dan sales man dah terangkan panjang lebar, aku ambil beg tu pergi tengok beg lain pulak. Dah sales man tu datang ingatkan aku jangan letak beg tu merata dan kalau nak beli, datang buka bil dan kalau tak nak, letak balik kat tempat dia. OK, OK. Yang bestnya, Muna pun sama macam aku, cerewet pilih beg. Dah lama pusing sampai Muna jumpa beg yang dia berkenan, baru keputusan aku muktamat, beli Beg Polo warna hitam tu. Hei, ni siapa teman siapa shopping ni? Muna ajak aku teman dia. Tapi nampak gaya, dia yang teman aku.

Lepas berhenti makan kat Pertama Complex, aku dengan Muna jalan-jalan. Aku dapat sehelai gaun untuk ke pejabat. Muna sibuk cari tudung Siria. Carilah Muna, aku tak suka tudung Siria. Sudahnya, aku beli sehelai selendang. Muna ajak aku ke Muaz. Kat sini dia borong tudung. Aku tengok juga Tudung Siti Nurhaliza. La... Tudungnya tak sama macam aku beli kat Masjid Jamek. Tak payahlah. Nanti membazir je. Aku tak pakai pun. Dekat pukul 8.00 baru aku sampai rumah. Keluar pukul 10.00 pagi lagi. Kalau dah perempuan kan?

No comments: