SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, March 24, 2011

Wartawan B +TBT

Sudah lama rasanya tidakku coretkan warna-warna kehidupanku di sini. Sebulan lebih. Lama juga tu. Maklumlah, sebulan kebelakangan ini aku sibuk dengan program yang dirancang oleh unitku. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar dan selesai. Kini, kerja-kerja post production dijalankan. Jadi, masaku mula ada ruang yang membuka. Suria Khatulistiwaku buka dan aku ingin coretkan sesuatu di sini. Sesuatu yang tidakku duga berlaku. Tapi bagi aku perkara ini remeh saja. Cuma... Aku sekadar ingin mengulas.

Sekali lagi angin bertiup membawa berita tentang diriku. Kononnya ada orang mencari kepastian apakah benar aku keluar bersiar-siar dengan bapa angkatku? Kenapa hal itu dijadikan isyu? Kenapa soalan tersebut tidak ditanyakan terus pada diriku? Kenapa mesti ditanya pada orang lain? Pelik betullah. Kalau ditanya pada aku, pasti jawapannya tepat dan cepat. Tak perlu berteka-teki dan teragak-agak.

Hmmm... Apa-apalah. Aku tak kisahpun. Cuma kelakar je. Hal ni pun nak ditanya sana sini. Adakah ini juga disebabkan enteri yang ku tulis? Aku menulis sekadar bercerita tentang hari-hari yang ku lewati. Bukan untuk menimbulkan kontroversi atau publisiti murahan. KALAU YA PUN aku keluar dengan bapa angkatku, suatu kesalahankah? Bila aku baik dengan seseorang, maka aku ikhlas terhadapnya.

(Baca betul-betul ayat kedua akhir ni: KALAU).

No comments: