SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Sunday, April 29, 2018

Terpaksa Demi Mengelakkan Diri

Semalam, sebelum decide nak makan dengan Kak Nor, kami ingat nak makan di KL Sentral or NU Sentral. Dah elok-elok nak makan di dua tempat ni tiba-tiba si Aishah tukar fikiran pulaaaakkkk nak makan kat Kedai Ina. Hadoi, saya tak nak turun Brickfields. Aishah kata dia malas nak jalan jauh. Saya rasa tak sedap hati sebab mamat penjaga site tu duk call saya dari pagi walaupun saya tak jawab. OK, sebelum saya kata OK dengan kemahuan Aishah, saya saja call dan buat-buat tak kenal mamat tu. Saya: En. Ada call saya ke tadi? Mamat: Ya abang call Tinta. Hayyyoooo... Abang pulak dah. Lantak kau la. Mamat: Abang just nak bagi tahu yang abang dah sediakan assistant di tapak pembinaan sampai jam 11.00 malam. Saya: Oh ye ke? Terima kasih. Mamat: Tinta tak kerja ke hari ni? Ingat nak ajak minum. Saya: Tak. Mamat: Tinta kat rumah ke ni. Saya: Kat luar. Hari ni ada ke wakil kontraktor kat site? Dengan nada serius saya bertanya. Soalan saya sebenarnya, awak kat site ke? Mamat: Abang kat site ni. Oh my god!!! Aishah! Kau janganlah nak pedajal aku tanpa sengaja wei. Batalkanlah niat kau nak makan kat Brickfields tu. Aku tak sanggup nak jumpa mamat ni. Malas nak melayan. Kalau dulu mungkin bolehlah saya layan orang macam ni. Tapi sekarang tidak lagi. Kalau dulu saya sibuk nak jaga hati orang. Sampai akhirnya jatuh cinta. Sekarang saya dah malas. Saya harus tetap pendirian. Biarlah untuk kali ni saya jatuh cinta dengan orang yang ada ciri-ciri yang saya suka. Dan izinkanlah Ya Allah untuk saya jatuh cinta dengan seseorang yang buatkan saya rasa selesa dengannya tanpa saya memujuk hati saya untuk menerimanya. Dulu, masa baru-baru jumpa awak, walaupun saya tahu umur wak 20 tahun lebih tua dari saya, saya tetap layan awak dengan baik. Sebenarnya saya tak bersedia untuk couple dengan orang yang jauh sangat usia dari saya. Kalau setakat 10 tahun tu OK la. Tapi disebabkan awak baik saya cuba untuk terima dan akhirnya saya berjaya. Silap saya. Sebab saya tak tegas dengan pendirian saya. Akhirnya, saya dan cinta saya dicampak ke tepi. Saya: OK la. Assalammualaikum. Saya terus mematikan talian setelah mendapat jawapan yang saya inginkan. Saya: Shah, kita makan kat KL Sentral la. Aku tak nak la pergi Brickfields. Kak Nor: Ke makan kat bawah ni je. Cepat-cepat saya menyambut. Saya: OK gak. jom, Shah. Aishah: Ada apa kat bawah tu? Saya: Ala, macam Ina jugak. Mujurlah Aishah setuju. Masa balik, kami ambil Grab. Saya minta Aishah book dengan letakkan add stop untuk drop me off at KL Sentral. Selamatlah saya untuk semalam. Hari ni, mamat tu call lagi. Mujur masa tu saya sedang iron baju kat bilik menggosok sana. Saya perlu hentikan semua ni sebelum ianya berlarutan. Macam mana nak hentikan? Jangan layan. Esok macam mana ya? Sedari pagi lagi saya memikirkan hal ni. Plan A: Malam ni tidur awal dan bangun awal pagi esok. So keluar rumah paling lewat jam 7 pagi supaya sampai Brickfields sebelum pukul 8. Mamat tu masuk kerja jam 9. Bermakna, sebelum jam 9 dia dah ada di Brickfields. Lebih best kalau dapat keluar 6.30 or 6.45 pagi. Lebih selamatkan? Plan B: Kalau rasa duit banyak, kita naik Grab or teksi ke pejabat. Monorel tu lembap sekarang ni. Plan C: Kita naik monorel jelah. Biar lambat asal selamat. Saya tak tahu kenapa. Dengan mamat tu hati saya rasa tak sedap. Saya rasa takut. Saya rasa semacam. Perasaan saya sukar untuk digambarkan. Kalau boleh tak nak jumpa dia. Mungkin sebab cara dia dan percakapan dia kot buat saya rasa tak selesa. Ya Allah, selamatkan saya daripada lelaki yang mahu mengambil kesempatan ke atas saya dan yang mahu melukakan hati saya. Amin...

No comments: