SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, December 16, 2017

Itu Pun Dia Perasan?

Assalammualaikum dan selamat pagi readers, Rasa tak ada semangat nak kerja. Mood cuti mula meresap hahaha... Saya masih ingatkan dia, so nak cerita fasal dia lagi. Baru-baru ni, saya dan Kak Sariha lunch tengahari dengan dia dan 3 4 orang kawan dia. Dah saya ada kawan perempuan, mestilah saya jalan dengan kawan perempuan. Dan Kak Sariha yang take care saya, apa saya nak makan dan sebagainya. Takkan saya nak jalan dengan dia kan? Nanti apa pulak orang kata. Kebetulan, saya order air laici. So kami pun makanlah bersama. Time saya nak habiskan buah laici, susah sikit nak ambil dari dalam gelas sebab aisnya banyak. Kak Sariha nak buang semua ais tu supaya saya senang makan. Hahahaha... Ngada-ngadakan, padahal boleh je buang sendiri. Nasiblah Kak Sariha. Lagipun Kak Sariha ni penyayang orangnya, lembut hati. Hahahaha... Budak yang ngada-ngada dan nakal macam saya ni mestilah nak manja-manjakan? Lagipun saya lebih suka manja dengan perempuan. Tak adalah orang kata saya gedik nanti. Waktu Kak Sariha nak buang: Dia: Nak buang semua ke? Nanti Tinta tak bolehlah gigit-gigit ais tu. Tinta kan suka gigit-gigit ais kalau minum. Saya terkejut. Perangai saya yang tu pun dia perasan ke? Bukan tiap-tiap hari pun saya makan dengan dia. Biar betul dia ni. Kak Sariha: Hah? Tinta suka gigit ais? Betul ke Tinta? Tak tahu pun? Kak Sariha pun terkejut. Kak Sariha pun tak perasan perangai saya tu. Yelah. Benda remeh-temeh kot hahaha... Sedangkan makan dengan Kak Sariha tu lebih kerap dari makan dengan dia. Dia: Ya. Dia selalu buat macam tu. Saya: Ha'ah. Sambil ketawa saya mengiakan. Maka Kak Sariha pun tak jadi nak buang semua ais tu.

No comments: