SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, December 11, 2017

My Followers

Assalammualaikum readers, Selamat pagi. Hari ni Monday blues kan? Lebih-lebih lagi bagi saya yang makan ubat selsema lewat petang semalam. Saya kalau makan ubat selsema ni mengantuknya berlebihan. Rasa nak selsema, so saya makan dulu. Cegah lebih baik dari merawatkan? Dah rasa tekak tak sedap, hidung tak selesa, hingus mula nak keluar walaupun belum meleleh, saya makan ubat. Mujur ada ubat yang saya simpan. OK lah. Tamat cerita fasal ngantuk dan Monday blues. Kadang-kadang, saya tertanya-tanya, apa sangatlah saya ni sampai ada followers kat FB dan blog? Dah lama saya tak on Instagram pun still ada yang follow. Saya dapat notifikasi tu. Tapi memang saya malas on IG. Kalau setakat like tu saya tak katalah dia followers sebab sayapun like je semua yang timbul kat wall saya asal saya berkenan dengan status dia. Tapi sejak akhir-akhir ni, saya terima PM FB dan whatsapp yang mengatakan dia followers saya. Kebanyakannya menzahirkan rasa kagum dan seronok mereka membaca status-status saya. Ada jugak yang kata status-status saya banyak memberi semangat, motivasi dan pengajaran buat mereka. Ye ke? Saya tak berniat untuk membuat orang kagum terhadap saya. Saya memuat naik status untuk meluahkan perasaan saya. Sebab tu saya taram je sebarang status-status tu. Ikut mood, kalau marah, marah. Kalau happy, happy la. Tapi kalau orang rasa macam tu, Alhamdulillah. Saya sangat hargainya dan bersyukur, sekurang-kurangnya dapat saya memberi manfaat kepada orang lain. PM-PM yang saya terima ni, bukan sahaja dari lelaki tetapi dari perempuan, dari yang muda sampai yang berusia. Kalau lelaki tu mungkin nak test market kan? Ada jugak yang PM saya memberi semangat kepada saya sekiranya status saya dalam kesedihan dan kesusahan. Ada yang PM tegur saya sekiranya status saya dirasakan bahaya dan tidak elok. Terima kasih. Saya amat menghargainya. Ada sekali tu, saya dapat panggilan. Katanya, dia pembaca blog saya. Sayapun tak kenal siapa dia. Katanya, tak apa. Yang penting dia pembaca blog saya. Siap boleh ingat apa yang saya tulis dan apa entri terakhir saya. Boleh cerita balik kat saya apa saya tulis. Hahahahah... Rasa terharu sangat. Kalau dia baca entri ni, terima kasih ya. Ada setengah tu, tak like pun status saya. Tapi bila status saya sedih, mesti call saya. Hahaha... Terima kasih banyak-banyak atas ambil berat korang. Tak kurang jugak ada yang jumpa saya dan Tanya saya tentang status yang pernah saya muat naik di FB dan beritahu dia followers saya. Siap cakap, family diapun followers saya. Memang ramai yang saya tak kenal jugak dalam friendlist saya. Apapun terima kasih banyak atas perhatian anda. Ada setengah tu, tercari-cari saya di FB apabila saya menghilang setahun lalu. Siap buat perbincangan untuk menjejaki saya dan hantar wakil untuk merisik khabar. Hahahaha... Tu budak-budak kelas saya masa kat UiTM punya kerjalah tu. Siapa tukang risik? Mestilah Siti yang selalu dengan saya kat UiTM dulu. So saya nak pesan kat sini, apa yang baik, korang jadikan inspirasi dan semangat ya. Yang buruk, jadikan sempadan dan jangan sekali-kali diikut. Sayang semua followers saya. Koranglah sumber inspirasi saya untuk terus menulis di sini dan di FB. Cuma kat sini saya tak tahu siapa follow saya kecuali korang tinggal komen atau komen waktu berhadapan or telefon. Saya just tahu orang dari mana je yang masuk blog ni. Tapi saya tengok setiap entri tu ada view. Ada entri yang cecah seratus lebih dua ratus view. Kadang-kadang, baru je saya update, sekejap je, dah ada view. Apapun, terima kasih banyak-banyak.