SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, October 6, 2017

Suatu Teguran

Assalammualaikum readers, Malam ni saya rasa nak bercerita. Rasa bosan. Sebenarnya I need somebody to talk. Tapi malas nak ganggu orang telefon sana sini. Mungkin mereka sedang menghabiskan masa-masa indah bersama keluarga dan pasangan masing-masing. Tak macam saya. Hidup saya, saya cuma fikirkan tentang kerja, kerja, kerja, diri saya dan Chiko kesayangan. Mengubat rindu pada keluarga, saya akan call mereka setiap minggu menghabiskan masa berjam-jam bercakap dengan mami atau mama. OK, sebenarnya, saya rasa ada privasi di sini walaupun saya tahu, orang-orang yang tak suka saya pun ada baca blog ni. Mungkin dia orang rasa saya tak tahu kehadiran mereka di sini. Tapi saya tahu, amat tahu siapa yang baca blog ni. Selagi mereka tak ganggu saya dan cerita dalam blog ni yang keluar saya masih boleh tahan, saya tahankan je. Lantaklah nak cakap apapun. Tapi esok, bila saya dah tak tahan, saya akan buat password untuk masuk ke blog ni. Ni blog saya, suka hati sayalah nak tulis apa. Saya memang buat blog ni untuk bercerita tentang apa yang saya lalui, apa saya rasa dan pastinya blog ni akan diwarna-warnikan dengan kesedihan dan kegembiraan saya. Kalau tak suka, tak perlulah baca andainya dengan membaca blog ni akan buat korang tambah dosa korang dan bagi pahala kat saya, buat apa baca. Korang pun tak dapat apa kan? Buat sakit hati korang je kan? Baru kejap ni, saya update status FB. Hmmm... Susah jugak kalau ramai yang membaca dan memerhatikan kita di FB hahahaha... Kau ingat, kau tu artis??? Tapi itulah yang terjadi pada saya. Kalau saya update something yang rasa macam nak berkongsi tapi dilihat seperti membahayakan saya, pasti ada je yang call or PM saya bagi tahu yang status saya tu bahaya. Tak apalah. Mereka menasihati benda yang baik. So, memang salah saya, saya terima dan ubah status tu. Tinta, tu tandanya, ada orang yang ambil berat tentang Tinta. Bersyukurlah. Ya, sangat bersyukur dan rasa seperti sentiasa dijaga. Baru kejap ni, En. Mahathir call. Saya tahu, dia sekadar berbasa-basi dengan saya pada awal panggilannya dengan beritahu saya tak sempat nak datang hantar first aid dan bagi duit kat Ato dan saya tahu, dia pun teragak-agak nak tegur status saya tu. Tak apa, selagi ianya membawa kebaikan kepada saya, saya akan terima. Kalau suatu hari nanti orang bagi teguran yang saya tak sukapun, saya akan terima. Kalau nasihatnya betul. Hahaha... Dia siap cakap En. Nizam yang suruh sampaikan pada saya. Tak apalah, kalau dua-dua cakap pun tak apa. Saya faham, status saya tu bahaya. Takkanlah saya nak marah pulak bila orang tegur. Sama je macam ada orang pernah tegur tulisan saya di blog ni. Saya OK je. Dan saya terima sebab apa yang dia cakap tu betul. Saya ni memang garang dan tegas tapi... Saya mempunyai sekeping hati yang lembut dan manja. Hanya orang-orang yang rapat dengan saya je yang tahu. Okaylah, dah lewat ni. Saya nak balik rumah dulu. Nak tinggalkan pejabat ni. Harap korang akan terus baca blog saya walaupun tak selalu saya update. Sejak kebelakangan ni saya sangat sibuk. Ada beberapa event besar saya kena handle dan saya jaga dua bahagian sekarang ni dan selalu buat kerja luar, tak ada kat pejabat. Balik rumah je penat. Nak tidur. Tu yang jarang update blog. Salam sayang to all readers yang sudi baca blog saya ni.

No comments: