SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, June 16, 2017

Khabar Angin Menjadi Kenyataan

Assalammualaikum pembaca yang budiman, Saya tak berapa sihat hari ni. So, tak ada mood sangat. Hari ni, Allah jadikan khabar angin yang saya dengar sebagai kenyataan. Telefon di meja saya berdering. HR panggil saya naik mengadap. Dalam pertemuan tu, dia bagi tahu saya, bahawa gaji saya dinaikkan kepada jumlah akhir yang saya dengar, Alhamdulillah. Terima kasih Allah. Engkau terlalu baik dan indah. Kedua, Ya, confirm, saya dinaikkan jawatan kepada senior executive. Saya Tanya, ada apa-apa tambahan kerja ke? Dia kata, dia pun tak tahu. Dia hanya mengikut arahan dari mesyuarat ExCo yang lalu. Katanya, saya teruskan saja dengan kerja saya sekarang. Whatever. Saya malas nak argue fasal tu. Malas nak rosakkan mood gembira dan syukur saya atas kurniaan Allah yang baru saya dapat. Lagi pun tak ada mood nak berhujah dengan HR ni hari ni. Alhamdulillah, sekali lagi Engkau memberi nikmatMu kepadaku dan memberiku berita gembira. Semoga Engkau terus dekat denganku, mendengar segala doa-doaku dan rintihan-rintihanku. Terima kasih Allah, Semoga bertambah rasa keimananku dan kesyukuranku padaMu. Sesungguhnya aku tidak mahu lagi jauh daripadaMu. Kalau ada pembaca yang ingin mempertikaikan semua ni, ketahuilah oleh kalian, bahawa saya bekerja bukan sekadar nama. Hanya boss saya dan orang-orang yang rapat dengan saya je tahu komitmen saya, kemampuan saya serta pemikiran saya dalam melaksanakan kerja saya. Janganlah lagi saya dengar seperti kenaikan pangkat saya setahun lalu, saya ni bossy la, naik kepala nanti dapat pangkat la. Tak ada maknanya semua tu. Tanyalah orang-orang yang rapat dengan saya. Cuma saya memang diciptakan sebagai seorang yang tegas, pandai berhujah, tak cepat mengalah, dan sentiasa berfikir untuk melakukan yang terbaik dalam kehidupan saya termasuk dalam kerjaya saya. Dan saya tak pernah serta tidak pandai membodek untuk mendapatkan apa yang saya nak. Saya berusaha bersungguh-sungguh sampai saya deserve untuk terima apa yang saya nak. Berhentilah kalian mengata yang bukan-bukan dan memfitnah. Buat apa yang kalian patut buat untuk kehidupan kalian. Mana tahu Allah bagi kalian lebih baik dari apa yang saya dapat. Berapa kerat sangat staff yang sanggup korbankan masa peribadinya sampai malam untuk siapkan kerja melainkan terpaksa sebab dateline dengan pihak luar dan sebagainya. Tapi saya? Saya selalu di pejabat walaupun untuk kerja-kerja yang tiada dateline dengan orang luar.

2 comments:

qasehqasrina said...

Sekalung tahniah dik. Memamg Adik layak dan berhak keatas jawatan tu...pedulikan mulut2 jahat, tak akan berubah sampai kiamat. Enjoy kejayaan sendiri.

TINTA EMAS said...

Terima kasih, kak. Mohon doa akak sentiasa untuk saya dan kawan-kawan