SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, July 8, 2015

Cincin Berlian Hadiah Perkahwinan

Saya rasa risau yang amat. Minggu depan dah nak balik kampung. Confirm mama akan tanya. Rasa nak nangis sangat. Beberapa tahun lalu, mama bagi saya pakai sebentuk cincin berlian miliknya. Cincin tu hadiah daripada kawan mami si tukang emas pada hari perkahwinan mama. Cincin tu tak muat di jari manis saya. Jadi saya memakainya di jari hantu. Lama-kelamaan, saya tukar, pakai cincin emas bersadur emas putih sebagai ganti permata di atasnya. Cincin tu hadiah seseorang buat saya pada hari ulang tahun kelahiran saya yang ke 27. Saya lupa di mana saya simpan cincin berlian mama tu. Dah berapa kali mama tanya saya fasal cincin tu setelah dilihatnya tiada cincin berkenaan pada jari saya. Ya Allah, saya rasa sedih sangat. Saya tak boleh ingat di mana saya letak cincin tu. Saya dah cari dalam kotak cincin emas pemberian orang kepada saya tapi yang ada hanya sebentuk cincin emas yang orang bagi. Cincin emas bertatah berlian milik mama tak ada. Saya lupa sangat kat mana saya letak cincin tu. Pasti cincin tu terlalu bernilai pada mama. Tolonglah Tuhan, ilhamkan kepada saya di mana cincin tersebut.

No comments: